سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

صادرات بذرذرت به كشورهای همسایه از برنامه های وزارت جهاد كشاورزی است

مدیر كل محصولات اساسی وزارت جهاد كشاورزی گفت: صادرات بذر ذرت به كشورهای مجاور از برنامه های این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / 'دلاور حیدرپور' در جریان بازدید از كارخانه ذرت خشك كنی سبلان در شهرستان مرزی پارس آباد افزود: در تلاش هستیم با كمك كشاورزان و تولید كنندگان ذرت، علاوه بر تامین نیاز داخل به بذر ذرت، این محصول را به كشورهای همسایه نیز صادر كنیم.

وی بیان كرد : به واسطه اقدامات و حمایت های خوب دولت و تلاش ذرت كاران، پارسال دو میلیون و 400هزار تن انواع محصول ذرت در كشور تولید شد.

مدیر كل محصولات اساسی وزارت جهاد كشاورزی اظهار كرد: در سال زراعی جاری در حدود550هزار هكتار از اراضی كشاورزی آبی كشور ذرت دانه ای و علوفه ای كشت می شود كه امیدواریم از نظر راندمان و میزان تولید به اهداف مورد نظر نایل شویم.

حیدپور ، پیش بینی كرد در سال زراعی 92-91، حدود 12هزار و 500تن بذر ذرت در كشور تولید شود.

وی، با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های پارس آباد در كاشت و تولید ذرت بذری، اظهار كرد: هم اكنون حدود 80درصد نیاز كشور به بذر ذرت را پارس آباد تامین می كند.

مدیر كل محصولات اساسی وزارت جهاد كشاورزی ، اضافه كرد: تلاش ما این است ذرت كاران با بهره گیری از تكنیك ها و شیوه های نوین و توصیه های فنی كارشناسان جهاد كشاورزی، راندمان تولید را افزیش دهند كه در این صورت شاهد كاهش هزینه ی تولید و در نهایت شاهد افزایش درآمد كشاورزان خواهیم بود.

حیدرپور، در خصوص قیمت خرید ذرت بذری از كشاورزان نیز گفت: در تعیین قیمت ذرت بذری، هزینه تولید، پیشنهادات تشكل های منطقه از جمله انجمن صنفی ذرت كاران و كشت و صنعت و دامپروری ، نظرات كشاورزان و نیز نتایج بررسی های میدانی را لحاظ كرده و تا پایان هفته جاری قیمت نهایی این محصول را اعلام خواهیم كرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، بذر ، ذرت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.