سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

600 میلیارد ریال هزینه ساخت سد چم شیر شد

معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: 600 میلیارد ریال اعتبار تاكنون برای عملیات اجرایی ساخت این سد هزینه شده است.

'محمدرضا فاضل' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، میزان پیشرفت فیزیكی این طرح را حدود 10درصد اعلام كرد و افزود: میزان اعتبار هزینه شده برای ادامه عملیات اجرایی این طرح تا پایان سال جاری به 800 میلیارد ریال خواهد رسید.
وی اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این سد را 230 میلیون یورو اعلام كرد و گفت: هر سال 600 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سد و نیروگاه آن باید جذب شود.
وی با بیان اینكه سد و نیروگاه چم شیر جزو سدهای بزرگ كشور محسوب می شود ، تصریح كرد: حجم مخزن سد حدود دو میلیارد و 300 میلیون متر مكعب است.
وی گفت: قرارداد ساخت این سد 48 ماه پیش بینی شده است و تاكنون دو ماه از این قرارداد می گذرد و عملیات اجرابی آن براساس برنامه ادامه دارد.
معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر از حفر تونل انحراف این سد به طول 700متر خبر داد و افزود: عملیات بتن ریزی این تونل در حال انجام است و تا خرداد ماه سال آینده انحراف آب از بستر رودخانه به تونل انحراف انجام خواهد شد.
مهندس فاضل به اهمیت اقتصادی ساخت سد و نیروگاه چم شیر اشاره كرد و افزود: این سد 110 هزار هكتاز ار زمینهای سردشت ،هندی جان و زیدون در جنوب كشور را آبیاری خواهد كرد.
وی از تولید حدود 538گیگاوات ساعت برق آبی این سد در سال خبر داد و اظهار كرد: سد چم شیر با تشكیل یك دریاچه ای عظیم چشم انداز منحصربفردی را برای گردشگری ایجاد خواهد كرد.
وی گفت: ساخت سه نیروگاه برق آبی 55 مگاواتی و دو واحد 5 مگاواتی در این سد پیش بینی شده است.
مهندس فاضل گفت: بهره برداری از تونل انحراف ،حفاری بند سد، حفاری سرریز، راهها و تونل های دسترسی از اولویت های كاری ساخت این طرح ملی است.
وی گفت: هم اكنون یك هزار كارگر دراین سد مشغول به كار شده اند./س
برچسب ها: سد ، چم ، شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.