سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات رياست جمهوري در قبرس و ارمنستان برگزار مي شود

راي دهندگان در قبرس امروز يکشنبه براي انتخاب رئيس جمهور جديد اين کشور پاي صندوق هاي راي مي روند. رئيس جمهور جديد ماموريت خواهد داشت درباره نجات اين جزيره کوچک از ورشکستگي که منجر به بحران جديد بدهي ها در منطقه يورو خواهد شد، گفتگو کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ، بدترين بحران اقتصادي در قبرس از چهل سال پيش تاکنون موجب شده است مسئله اتحاد مجدد دو بخش اين جزيره در انتخابات امسال مطرح نباشد. پيش بيني مي شود نيکوس آناستاسيادس رهبر محافظه کار قبرسي در اين انتخابات پيروز شود. آناستاسيادس از طرح نجات مالي قبرس دفاع مي کند و پانزده درصد جلوتر از نزديکترين رقيب خود يعني استافروس مالاس چپگرا است. با اين حال احتمال دارد وي نتواند در دور نخست انتخابات برنده شود و مجبور خواهد شد يک هفته بعد در انتخابات دور دوم شرکت کند. آناستاسيادس وعده داده است به سرعت با تحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول درباره طرح نجات مالي قبرس به توافق خواهد رسيد. 
پيش بيني مي شود اندکي بيش از نيم ميليون قبرسي يوناني تبار در انتخابات امروز شرکت کنند. در صورتي که در دور نخست هيچ يک از نامزدها پنجاه درصد آراء را به دست نياورد دور دوم در تاريخ 24 فوريه برگزار خواهد شد. 
در همين حال مردم ارمنستان نيز روز دوشنبه براي انتخاب رئيس جمهور اين کشور از ميان نامزدها از جمله سرژ سرکيسيان رئيس جمهور کنوني و مقامات سابق دولتي، به پاي صندوق هاي راي خواهند رفت.
ادوارد شارمازانوف نايب رئيس مجمع ملي ارمنستان روز شنبه به مطبوعات خارجي گفت کشور هم اکنون براي انتخابات آماده است.
شنبه، آخرين روز براي تبليغات رسمي انتخابات رياست جمهوري در ارمنستان بود. اين تبليغات از بيست و يکم ژانويه آغاز شده بود.
کميسيون مرکزي انتخابات ارمنستان تاکنون دو ميليون و پانصد و پنج هزار و هشتصد و بيست و دو نفر را که قرار است در هزار و نهصد و هشتاد و هشت مرکز اخذ راي در سراسر اين کشور در چهل و يک بخش انتخاباتي، راي خود را به صندوق بياندازند، ثبت نام کرده است.
راي گيري دوازده ساعت طول خواهد کشيد و از ساعت هشت صبح دوشنبه به وقت محلي آغاز و ساعت هشت شب به پايان خواهد رسيد. نتايج نهايي انتخابات رياست جمهوري ارمنستان را قرار است کميسيون مرکزي انتخابات بيست و پنجم فوريه اعلام کند.
 سازمان امنيت و همکاري اروپا که از سال هزار و نهصد و نود و شش ميلادي بر انتخابات ارمنستان نظارت کرده است، روز شنبه دويست و هفتاد ناظر را به مراکز مختلف اخذ راي در سراسر اين کشور اعزام کرد.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.