سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصرالله:شهادت سردار شاطري را به ايران تسليت مي گوييم/نقاط حساس تل آويو در معرض موشکهاي حزب الله قراردارند

سيد حسن نصرالله سخنراني خود را در جمع مردم ضاحيه در جنوب بيروت آغاز کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ؛‌ رسانه هاي لبناني دقايقي پيش از آغاز سخنراني دبيرکل حزب الله لبنان در جمع مردم ضاحيه در جنوب بيروت به مناسبت سالگرد شهداي لبناني خبر دادند . 

سيد حسن نصرالله در آغاز سخنراني خود با خواندن رژيم صهيونيستي بعنوان خطر بزرگ در منطقه افزود : ما فکر مي کنيم که کشمکش هاي منطقه اي و محلي خطرهاي بزرگ ديگري هستند که بايد با آن بطور عقلاني برخورد کرد . 

وي در ادامه با بيان اينكه تنها راه حل موجود در مقابل ملت لبنان گزينه مقاومت است بر تمامي گزينه ها از جمله مقاومت مسلحانه تاكيد كرد.

نصرالله در ادامه سخنراني خود اظهار داشت طرح مقاومت در سرزمين لبنان وبا اعتقاد راسخ از هر زماني ديگر وجود دارد افزود طي سي سال گذشته مقاومت از عميق ترين حقايقي بوده كه در خاك لبنان حضور داشته ومعادلات استراتژيك را بر هم زده است.

سيد حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اينكه دستاوردهاي مقاومت لبنان به برهان ودليلي نياز ندارد افزود ما به سوي پيروزي سرنوشت سازي در حركت هستيم.

وي همچنين با انتقاد از كشورهاي عربي گفت اهتمام كشورهاي عربي در خصوص مسئله فلسطين در كجا قرار دارد افزود زمانيكه مقاومت مي گويد شهدايش در راه فلسطين گام برمي دارند درست است ومقاومت لبنان و در ضمن آن حزب الله دستاوردهاي قوي براي فلسطين ومقاومت آن به شمار مي روند.

وي همچنين تصريح كردبهترين استراتژي در سكوت كشورهاي عربي ،حمايت از ملت فلسطين است تا بتوانند از طريق مقاومت به بازگشت سرزمينها ومقدسات وحقوقشان دست زنند واين تجربه اي موفقيت آميز خواهد بود.

نصرالله در ادامه همچنين با بيان اينكه اين تجربه در لبنان با موفقيت همراه بود افزود لبناني ها در سال2000 با مبارزه وشهادت خود به آزادي غزه دست يافتند.

دبيركل حزب الله درادامه سخنراني خود در جمع مردم جنوب بيروت با تسليت به دولت وملت ايران پيرامون شهادت سردار شاطري افزود اين نخستين شهيد ايران نيست كه در راه حمايت از مقاومت وبازسازي لبنان به شهادت رسيده است.

نصرالله همچنين از كشورهاي عربي خواست كه از كشمكش هايي كه دارند دست برداشته تا از اين مرحله اي كه رژيم صهيونيستي در آن نقش دارد بگذرند و ابراز اميدواري ميكنيم كه از اين مشكلات عبور كنند.

وي همچنين در ادامه افزود هم اكنون در دومين سالگرد انقلاب بحرين قرار داريم،ما قدردان مقاومت واصرار مردم بحرن بر مسالمت آميز بودن اعتراضاتشان هستيم وهمچنين آرزوميكنيم ملت بحريني بتوانند از طريق مذاكره به مطالبات خود دست يابند.

 نصرالله همچنين با انتقاد از برخي از شخصيت ها ورسانه اي لبناني وعربي درخصوص پرونده بمب گذاري در بلغارستان نسبت به ادامه اين پرونده وعجله آنها در آن هشدار داد.

نصرالله به رژيم صهيونيستي هشدار داد كه لبنان كشوري نيست كه توسط ارتش اين رژيم اشغال شود و ادامه داد هركسي كه فكر مي‌كند بحران ادامه دار سوريه به سوء استفاده از مقاومت وضعف آن منجر ميشود اشتباه فكر كرده است.

وي افزود تجهيزات مقاومت در شرايط كنوني در آمادگي كامل به سر برده وهرگونه سلاحي را در لبنان داشته ونيازي به واردات آن از كشورهاي ديگر مانند سوريه نداريم وما درآماده ترين دوران خود به سر ميبريم.

وي گفت فرودگاه ها ،‌بندرگاهها و نيروگاههاي برق رژيم صهيونيستي تنها چند موشک نياز دارند تا در تاريکي فرو روند  و ادامه داد : آيا رژيم صهيونيستي توانايي تحمل شش ماه تاريکي را دارد ! ما در تمام موارد بطور جدي و هشدارآميز صحبت مي کنيم . 

دبيرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به سخنراني "سعد حريري" طي روزهاي اخير تصريح کرد که پاسخ به اظهارات وي تکليف اخلاقي بوده و من آن را اهانتي به "شهيد رفيق الحريري" نخست وزير پيشين و تمامي رهبران و هم پيمانان وي مي دانم و اهانت "سعد حريري" به حزب الله را پاسخ نمي دهم . 

نصرالله ادامه داد حزب الله خواهان نزديكي احزاب لبنان است وبا طرح نبيه بري استقبال كرده وافزود اولويت ما وحدت در بين تمامي طيف هاي كشور است.

وي تصريح کرد : موضوع مقاومت اولويت اصلي ماست و ديگر مسائل قابل گفتگو و بررسي هستند و "رفيق حريري" نيز از ابقاي مقاومت و مسلح شدن آن در صورت صلح عادلانه و فراگير حمايت کرده بود که در اين هنگام من سخنان وي را قطع کرده و سازش را بهترين گزينه موجود دانستم . 

سيد حسن نصرالله ، دبيرکل حزب الله لبنان با اشاره به ابتکار عمل قطر و ترکيه در خصوص جمع آوري تسليحات از مناطق مختلف لبنان به غير از مناطق تحت نظارت حزب الله تاکيد کرد ما خواهان نخست وزيري هستيم که لبناني بوده و اوقات خود را براي حل مسائل مختلف در جمع وزراء بگذراند و ادامه داد در صورت خلع سلاح مقاومت قدرت ما ازبين رفته و ديگر قدرت ما با رژيم صهيونيستي برابر نخواهد بود . 

وي همچنين خطاب به مخالفان اظهار داشت شما خواستار تشکيل حکومت اتحاد ملي در شرايط کنوني و آينده نبوده اما حزب الله همواره بدنبال آشتي ملي بوده و درصدد ايجاد تفاهم و زندگي مسالمت آميز با تمامي طيف هاي لبناني است و اين کشور توانايي دفاع از خويش را داشته و به هيچ حامي عربي يا غربي نياز ندارد . 


               
                                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: حسن ، نصرالله ، سخنرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.