سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

حرکت لاک پشتی بازسازی مصلای قم/ چشم انتظاری مردم تا چند سال دیگر ادامه دارد؟

مصلای قم چند سالیست که در حال بازسازیست و به نظر می رسد با این حرکت لاک پشتی در بازسازی آن، مردم قم تا چند سال دیگر باید نماز جمعه ها را در حرم اقامه کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، هر روز صبح وقتی برای رفتن به اداره از جلوی مصلای قم عبور میکنم با نگاهی حسرت بار یک یا دو کارگری را میبینم که مشغول به کاری هستند و در حال بازسازی مصلای قم هستند.
در یک عبور چند ثانیه ای متوجه خواهی شد که بازسازی مصلای قم با حرکتی کاملا لاک پشتی و کند پیش می رود و معلوم نیست که چند سال دیگر مردم قم باید چشم انتظار ساخت و بازسازی این مصلا باشند.
مصلای قم از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است و چند سال پیش که شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ساخته شد اقامه نماز جمعه به آن محل انتقال یافت و مسئولین به بهانه ی بازسازی مصلای قم مکان نماز جمعه را تغییر دادند.
مصلایی که با گنبد سفید و درخشانش از هر مکان مرتفعی در قم قابل مشاهده است و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
با زائری که از اصفهان آمده بود صحبت می کردم، میگفت: چهار سال پیش که به قم آمدم مصلای قم در حال بازسازی بود و الان هم که برای بار دوم می آیم هنوز به همان شکل است.
آن زائر که آقا مرتضی نام داشت میگفت: اکثر پروژه هایی که در اصفهان ساخته می شوند به دوسال نمیکشد و معمولا با پیگیری های مسئولین شهر، هرچه زودتر به اتمام می رسند، اما من تعجب میکنم از اینکه این پروژه هنوز نسبت به چهار سال قبل هیچ تغییری نکرده است.
آن زائر ادامه داد: پروژه ای که در کلانشهری مثل قم قرار دارد و زائرین و مسئولین مملکتی زیادی در آن رفت و آمد دارند باید زودتر از اینها کار بازسازیش تمام شود.
البته آن زائر تا حدودی در جریان بود و تا آنجایی که من میدانم پیشرفت نسبتا زیادی در چند ساله گذشته در این مصلا انجام شده است اما این پیشرفت ها کاملا کند و آهسته بوده، به صورتی که معلوم نیست چشم انتظاری مردم تا چند سال دیگر ادامه دارد؟/س
 
-----------------------------------
یادداشت: محسن اسمی
-----------------------------------
برچسب ها: قم ، مصلای قم ، حرکت کند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.