سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

10 نقطه اسرارآميز جهان


1. نقطه رمزآلود
اين مکان يک جاذبه توريستي در نزديکي سانتا کروز در ايالت کاليفرنيا است و به دليل پيروي نکردن از قوانين فيزيک و جاذبه، شهرت جهاني دارد. کابين هاي عجيبي که در اين منطقه قرار دارند، اگرچه روي زمين صاف بنا شده اند، در هرکس که به آنها وارد شود اين حس را ايجاد ميکنند که زمين کج است. به نظر ميرسد دليل اين مسئله توهم بصري خميدگي باشد. اين توهم باعث ميشود افرادي که به اين منطقه مي آيند درکي غير واقعي از ارتفاع و جهت اجسام اطراف خود داشته باشند. حتي زماني که اين افراد، خارج از کابين ها و روي زمين صاف ايستاده اند، ديدن ساختمان هاي خميده و کج و معوج باعث ميشود در تخمين اندازه و قد انسان هاي اطراف خود دچار خطا شوند.


2. مثلث برمودا
اين سوال که چرا مثلث برمودا کشتي ها، هواپيماها و تمامي سرنشينان آنها را ميبلعد، همچنان بي پاسخ باقي مانده است. چندين کشتي و هواپيما تا کنون در اين مکان ناپديد شده اند. نظريه پردازان در اين رابطه ديدگاه هاي فراواني اظهار کرده اند، اما تا کنون هيچيک به اثبات نرسيده است. با اين حال، اين مکان همچنان مورد استقبال جهانگردان است.


3. سوکوترا
مجمع الجزاير سوکوترا در شاخ آفريقا و شبه جزيره عربستان واقع است. جزيره اصلي اين مجمع الجزاير حدود 95% کل مساحت آن را دربرميگيرد. اين مکان به گفته برخي، عجيب ترين نقطه زمين است. "درختان خونيِ" چتري شکل، درختان خيار، درختان بزرگ آبدار و انواع مختلف جانوران از جمله گونه هاي متنوع پرنده، عنکبوت، خفاش و گربه در اين مکان زندگي ميکنند.


4. کوه رورايما
اين کوه در مرز سه گانه برزيل، گويانا و ونزوئلا قرار دارد. کوه رورايما به دليل شکل خاصش پديده اي عجيب است، اما ابرهايي که هميشه در اطراف و نزديک قله آن هستند، رمز و راز آن را دوچندان کرده است. قلهء نسبتا مسطح اين کوه از لحاظ زمين شناختي به عنوان يکي از قديمي ترين سازه هاي طبيعي کره زمين شناخته ميشود. گفته ميشود اين کوه به کمک آب و باد تشکيل شده، اما اين موضوع که چرا در هيچ جاي ديگري از کره زمين چنين پديده اي وجود ندارد، همچنان مبهم باقي مانده است.


5. ريو تينتو
اين مکان در قسمت جنوب غربي کوه هاي اندلس قرار دارد. فضاي اطراف رودخانه اين منطقه از زمان هاي قديم بدست معدن کاوان حفر شده است، به همين دليل مقادير زيادي مواد معدني به خصوص آهن وارد آب شده و رنگ آن را سرخ کرده است. با اينحال، شهرت اين رودخانه بيشتر بخاطر خاصيت اسيدي آن است که به گفته برخي دانشمندان، شباهت زيادي به آب هاي زيرسطحي سياره مريخ دارد.


6. چشمه آبگرم آتشفشانی Fly Geyser در نوادا
اين چشمه خارق العاده در نزديکي گرلاش به اين علت شهرت دارد که روز به روز بزرگ تر ميشود. در حال حاظر اين فواره سه متر ارتفاع دارد. شايد برايتان جالب باشد که بدانيد فواره فلاي در ملک شخصي واقع شده و عموم مردم قادر به بازديد از آن نيستند. صاحب اين آبفشان، بيل سپو، ورود مردم به اين محل را ممنوع کرده است و فقط طي يک برنامه محدود، به عکاسان اجازه ورود ميدهد.

7. دره هاي خشک مک موردو
اين منطقه در قطب جنوب واقع شده است اما، اگرچه باورش سخت است، در آن هيچ اثري از برف و يخ نيست. اين محل سردترين بيابان روي کره زمين محسوب ميشود. با اينحال، ويژگي هاي عجيب ديگري نيز در اين دره ها يافت ميشود. در اين محل چشمه ها و فواره هايي وجود دارند که به خاطر مقادير زياد آهن، آبِ قرمز رنگ از آنها خارج ميشود.

8. جزيره ايستر
مجسمه هاي معروف اين منطقه به نام راپا نويي، همچنان مورد شگفتي محققان هستند. اين مجسمه ها حدود 50 فوت ارتفاع دارند، اما هيچکس نميداند چه کسي و چرا آنها را ساخته و به اين محل آورده است. يکي از نظرياتي که راجع به اين مسئله بيان شده ميگويد سالها پيش تمدني در اين مکان وجود داشته که اين مجسمه ها را ساخته است، اما بعدها از اين منطقه مهاجرت کرده است.

9. درياچه وستوک
دریاچه وستوک(озеро Восток)‏ دریاچه‌ای زیریخی در جنوبگان و بزرگترین دریاچه زیریخی جهان است. اين درياچه يکي از جديدترين عجايب کشف شده جهان است که در قطب جنوب واقع شده است. دانشمندان عقيده دارند در اين درياچه که زير يخ ها قرار گرفته، برخي جانداران زندگي ميکنند که حدود 12 ميليون سال قدمت دارند. با اينحال، اين موجودات از دسته اي هستند که دنيا تاکنون نديده است، چرا که در تاريکي مطلق رشد و نمو يافته اند.


10. ریسترک پلایا
ریسترک پلایا (Racetrack Playa)‏ دریاچه‌ای خشک است واقع در شمال غربی صحرای دث ولی یا دره مرگ. طول این ناحیه ۴٫۵ کیلومتر و عرض آن ۲ کیلومتر است و ۱۱۳۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. این ناحیه بسیار هموار بوده و تفاوت ارتفاع بین قسمت‌های شمالی و جنوبی ان تنها ۴ سانتیمتر می‌باشد. شهرت ریسترک پلایا بیشتر بخاطر پدیدهٔ اسرار امیز سنگ‌های روان است.


برچسب ها: نقطه ، اسرارآمیز ، جهان ، تصاویر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.