سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تعیین محل اسکان موقت برای زایمان اضطراری / ذخیره‌سازی 3 میلیارد تومان داروی مورد نیاز مردم

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: محل اسکان موقت برای زایمان زنان در مواقع اضطراری به ویژه در مناطق صعب‌العبور تدارک دیده شده است.

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: در قالب این طرح اسکان سعی شده است جلوی آسیب و مرگ و میرهای زنان باردار و کودکان تازه تولد یافته گرفته شده و یک زایمان کم ‌دغدغه و با آرامش خاطری را برای ساکنان مناطق روستایی صعب‌العبور تدارک ببینیم.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در این محل‌ها پنج مورد زایمان اضطراری صورت گرفته و شاهد حضور زنان باردار برای تولد فرزندانشان بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین در خصوص آب شرب و بررسی‌های مختلف بر روی آن افزود: در این زمینه سعی کردیم با آزمایشات مختلف موارد احتمالی را به مسئولان گوشزد کنیم به طوری که در یک سال اخیر 105 مورد آزمایش کلر‌سنجی و 5 هزار و 200 مورد نمونه‌برداری میکروبی صورت گرفته است.

پور‌فرضی نتیجه به دست آمده از نمونه‌گیری‌های میکروبی را سالم بودن 97 درصد آب شرب مصرفی اعلام کرد و گفت: در این مدت 65 هزار امکنه بازدید شده که از این تعداد 633 امکنه موظف به بهسازی و حدود 900 نفر متخلف در این حوزه به مراجع قضایی معرفی شده و مغازه 74 فروشنده متخلف نیز تعطیل شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در اردبیل همچنین از ذخیره دارویی مناسب در سطح استان خبر داد و افزود: در این زمینه بالغ بر 3 میلیارد تومان دارو خریداری و ذخیره‌سازی شده است که قطعاً جوابگوی شش تا 9 ماه آینده مردم استان خواهد بود.

پور‌فرضی در ادامه از خرید و ذخیره‌سازی 720 میلیون تومان تجهیزات پزشکی و علوم آزمایشگاهی خبر داد و گفت: هیچ نگرانی از بابت تامین این تجهیزات نداریم./س

برچسب ها: اردبیل ، ذخیره ، سازی ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.