سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منطقه ویژه خلیج فارس زیر ذره بین ناظران اقتصادی/ بازدید سفیر فنلاند از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

در نتیجه موفقیت های اخیر منطقه ویژه خلیج فارس و صادرات محصولات تولیدی منطقه به بازارهای بین المللی، نگاه بسیاری از کشور ها به این خطه از کشورمان دوخته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود هندیان مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس با اشاره به بازدید اخیر سفیر فنلاند از این منطقه، گفت: سفیر کشور فنلاند برای دومین بار از این منطقه به منظور تکمیل مطالعات سفر اول، بازدید می‌کند که این امر فرصت مناسبی برای توسعه روابط فی مابین می تواند باشد.

وی افزود: نقش آفرینی مناطق ویژه در توسعه اقتصادی، جذب سرمایه گذاری، خلق کار، گردش سرمایه، تبادل دانش مدیریت، انتقال فن آوری، تقویت صادرات غیر نفتی، توسعه زیر ساخت ها به عنوان یک مکانیزم شتاب به سوی اقتصادی پویا هدف گذاری گردیده است.

وی ادامه داد: موفقیت های اخیر منطقه ویژه خلیج فارس و صادرات محصولات تولیدی منطقه به بازارهای بین المللی، موجب نگاه ویژه بسیاری از کشور ها به این خطه از کشورمان شده است.

وی یادآور شد:  زیرساخت های عظیم دریایی، دسترسی آسان به معادن غنی، انرژی ارزان، خطوط ریلی سراسری، فرودگاه ها، منابع انسانی متخصص، همجواری با آب های آزاد و برخورداری از پایانه دریایی تخلیه و بارگیری با ظرفیت سالیانه 6 میلیون تن و همچنین پایانه مواد نفتی با ظرفیت 15 میلیون تن در سال، از جمله عواملی است که نمی تواند از دید ناظران اقتصادی پنهان باشد.

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری طرح توسعه، ظرفیت پایانه دریایی تخلیه و بارگیری از 6 میلیون تن به 12 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

***ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در منطقه ویژه خلیج فارس 


مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس با اشاره به اشتغال 150 هزار نفر در 16 منطقه ویژه اقتصادی و 7 منطقه آزاد فعال کشور، اظهار داشت: جذب 10 هزار نفر نیروی انسانی در مشاغل مختلف را یک دستاورد مهم در راستای تربیت تخصص های مورد نیاز آینده دانست. 

وی ادامه داد: هم اکنون این منطقه با تحقق اهداف میان مدت خود توانسته 7/4 میلیون تن فولاد ، 257 هزار تن آلومینیوم، 34 هزار متر مکعب آب شیرین روزانه ، 155 هزار تن آند ، 18هزار تن روی را تولید و بیش از یک میلیارد دلار کالا را به بازارهای هدف عرضه نماید.

مدیرعامل منطقه ویژه خلیج فارس با اشاره به سهم عمده منطقه در حوزه تولیدات غیر نفتی کشور، ادامه داد: در قالب برنامه ریزی های صورت گرفته، تولید ناخالص فولاد به 10 میلیون تن، آلومینیوم به 500 هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی به میزان 70 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

سفیر فنلاند با ابراز شگفتی از واقعیت های جاری در منطقه هرمزگان گفت:  فنلاند دارای رتبه اول اعتبار در حوزه اقتصاد بین المللی است و این رویداد می تواند سر آغاز همکاری فی مابین برای سرمایه گذاری و تبادل دانش را رقم زند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.