سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضايي:

بررسي سياست‌هاي کلي جمعيت و سلامت در دستور کار مجمع تشخيص قرار گرفت

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بررسي سياست‌هاي کلي که از سوي مقام معظم رهبري در حوزه جمعيت و سلامت ابلاغ شده‌ در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "محسن رضايي" دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشست خبري که صبح امروز برگزار شد، درباره سياست‌هاي کلي که از سوي مقام معظم رهبري به مجمع ابلاغ شده است، گفت: مقام معظم رهبري سياست‌هاي کلي حمايت از توليد، کار ملي و سياست‌هاي کلي جمعيت را بعد از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ کردند که هر دو سياست از مباحث مهمي هستند که بايد مورد توجه قرار گيرند.

وي افزود: مجمع تشخيص مصلحت نظام بر اين باور است که سياست‌هاي کلي در مقوله جمعيت بايد خط جديدي را در پيش گيرد از اين رو با مشورت با صاحب نظران و نظرخواهي از مراکز مختلف ايران سياست‌هاي کلي جمعيت را تنظيم کرده و مقام معظم رهبري نيز با اعمال نظر خودشان اين سياست‌ها را ابلاغ کردند.

رضايي تصريح کرد: انتظار داريم مجلس و دولت که مخاطبان اصلي سياست‌هاي کلي هستند هر چه سريعتر در راستاي تهيه مقررات و برنامه‌ريزي‌هاي مشخص در اينباره وارد عمل شوند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينکه سياست‌هاي کلي در حوزه سلامت در دستور کار مجمع قرار دارد، تصريح کرد: در بخشي از ابعاد حوزه سلامت همچون واکسيناسيون کشورمان در وضعيت خوبي قرار دارد اما متاسفانه در بخش‌هاي ديگر شاخصه‌هاي موجود در کشور مناسب نيست.

رضايي با اشاره به اينکه هزينه‌هاي پزشکي در ايران بيش از 60 درصد به عهده مردم است، گفت: متاسفانه هزينه‌هاي سلامت در کشورمان روز به روز در حال افزايش است به طوري که شاهد هستيم در سال 91 هزينه‌هاي سلامت از 40 ميليارد تومان به 50 هزار ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است.

وي با بيان اينکه مسئله سلامت بخش مهمي از نقدينگي کشور را تشکيل مي‌دهد، تصريح کرد: در مباحث صورت گرفته در مجمع تشخيص مصلحت نظام مسئله سلامت به حوزه سلامت جسماني محدود نشده است بلکه سلامت رواني و اجتماعي نيز در اين سياست‌ها مد نظر قرار گرفته شده است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: متاسفانه شاهد هستيم بسياري از جوانان ما دچار افسردگي هستند لذا انتظار مي‌رود در مقوله سلامت روحي نيز توجه ويژه‌اي اتخاذ شود.

وي با اشاره به اينکه توجه به پيشگيري از درمان اهميت ويژه‌اي دارد، اظهار داشت: در جامعه امروز ايران تنها 18 درصد به پيشگيري اختصاص داده شده است و اين در حالي است که سهم خدمات درماني 60 درصد و سهم دارو 18 درصد است لذا انتظار مي‌رود ما در کشور پيشگيري را اولويت اصلي خود قرار دهيم.

رضايي خاطر نشان کرد: رسيدگي به وضعيت آلودگي هوا تا کيفيت مواد غذايي از مهمترين موضوعاتي است که مسئولين در حوزه سلامت بايد به آن توجه کنند لذا پيشنهادات خوبي در اين سياست‌هاي کلي تعبيه شده است که اميدواريم در بحث مديريت سلامت جدي گرفته شود.

وي افزود: انتظار مي‌رود  بخش خصوصي و دولتي در راستاي دستيابي به شيوه‌هاي جديد در تامين هزينه‌هاي سلامت وارد عمل شوند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در سياست‌هاي کلي سلامت که در مجمع تشخيص مورد بحث است ماده يک در مورد ارائه خدمات آموزشي، بهداشتي و سلامتي مبتني بر تحکيم روابط و امور اجتماعي مورد تثبيت قرار گرفت.

رضايي درباره تاثير تحريم‌ها بر حوزه سلامت اظهار داشت: متاسفانه برخي از کشورها از جمله آمريکايي‌ها درباره برخي از تجهيزات پزشکي براي کشومان موانعي را به وجود آوردند اما اگر مسئولين در حوزه بهداشت اهميت ويژه‌اي قائل مي‌شدند اين موضوع رفع مي‌شد.

وي با اشاره به اين که در مسئله کنترل جمعيت افراط و تفريط‌هاي بسياري اتخاذ شده است، گفت: در سياست‌هاي کلي جمعيت که از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده است رويکردهاي متعادلي نسبت به جمعيت اتخاذ شده است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان با انتقاد از عملکرد مجلس و دولت در ايجاد تنش خاطر نشان کرد: زماني که مجلس و دولت تنش ايجاد مي‌کنند اين موضوع در سلامت روحي و رواني مردم، محيط و اجتماع تاثيرگذار است لذا انتظار مي‌رود که سلامت و آرامش در همه  حوزه‌ها مورد توجه قرار گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجمع ، نظام ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.