سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک هاي نظامي آمريکا به اسرائيل کاهش مي يابد

وزیر خارجه امریکا اعلام کرده است که کاهش بودجه اتوماتیک این کشور در آینده باعث خواهد شد که کمک‎های نظامی واشنگتن به رژیم اسرائیل کاهش یابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، جان کری روز پنجشنبه اعلام کرد که کاهش بودجه که قرار است از یکم مارس به اجرا درآید، احتمالا به کاهش کمک‎های نظامی واشنگتن به رژیم اسرائیل، اردن و مصر منجر خواهد شد.
کری در ادامه خاطرنشان کرد این امر در چنین موقعیت حساسی به تعهدات واشنگتن در قبال امنیت دولت‎های نام برده شده خدشه وارد خواهد کرد.
وزیر خارجه امریکا در ادامه همچنین تصریح کرد، این کاهش بودجه مبلغی معادل ۶/۲ میلیارد دلار را از بودجه وزارت خارجه امریکا و سازمان کمک و توسعه امریکا، حذف خواهد کرد.
بر اساس نامه‎ای که از جانب جان کری نوشته شده است، این کاهش بودجه مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را نیز از محل کمک‎های بشر دوستانه امریکا و همچنین بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار را نیز از محل کمک به بهداشت جهانی برای مبارزه با ایدز و مرگ و میر کودکان حذف خواهد کرد.
وی در این نامه همچنین یادآور شده است که کاهش بودجه مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار را نیز از محل کمک‎های امنیتی امریکا به دیگر کشورها حذف خواهد کرد.
دمکرات‎های امریکایی در سنای این کشور از افزایش ۱۱۰ میلیارد دلاری مالیات و طرح کاهش بودجه حمایت کرده‎اند ولی این درحالی است که جمهوری‎خواهان این طرح را رد کرده‎اند. رژیم اسرائیل سالانه حدود ۳ میلیارد دلار کمک نظامی از امریکا دریافت می‎کند.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.