سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزيدگان جايزه ادب و هدايت معرفي مي شوند

برگزيدگان نخستين جايزه هنري ادب و هدايت سه شنبه اول اسفند در حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي معرفي مي شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئيس اتاق بازرگاني صنايع ، معادن و کشاورزي ايران در نشست خبري جايزه هنري ادب و هدايت گفت: پس از جريحه دار شدن قلوب پيروان مکتب عقل و عدل ، مکتب ائمه (ع) با انتشار يک اثر موسيقيايي درباره امام هادي (ع) ارايه يک پاسخ مناسب بسيار اهميت داشت از اين رو عده اي از فعالان اقتصادي در اتاق بازرگاني ايران تصميم گرفتند تا پاسخ در خور و البته با ماهيت فرهنگي به اين اقدام موهن بدهند. 
محمد نهاونديان افزود: از اين رو جايزه ادب و هدايت با همکاري حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي طراحي شد تا اهل ادب و هنر بنا به سليقه و ذوق خودشان اثري فاخر در مقابل اين اقدام موهن خلق کنند. 
وي افزود: جامعه نيکوکاري ابرار با حمايت مادي و معنوي از اين جايزه سعي در تکريم مقام و منزلت ائمه (ع) دارد. 
در ادامه دبير علمي اين جايزه هنري گفت: طي دو مرحله فراخوان تا 9 دي، 917 اثر به دبيرخانه رسيد که 743 اثر بخش شعر و ترانه ، 61 اثر در بخش متن ادبي ، 17 اثر در بخش نمايشنامه ، 23 اثر در بخش طرح فيلمنامه و 73 اثر نيز در بخش داستان کوتاه دريافت شده است. 
عباس محمدي افزود: در مراسم معرفي برگزيدگان اين جايزه هنري از يکي از ترانه هايي که به دبيرخانه ارسال شده و به مرحله توليد رسيده است ساخته آقاي محمد چراغعلي رونمايي خواهد شد. 
وي افزود: با رصد فضاي مجازي مجموعه آثار داستاني و شعر در دو کتاب با عنوان خضر دهم و چراغ نام تو روشن، گردآوري و تدوين شده که در اين مراسم رونمايي خواهد شد. 
سرشار مديرکل حوزه هنري استان تهران هم گفت: اين جايزه براي معرفي ابعاد شخصيتي امام هادي (ع) طراحي شده و برگزاري اختتاميه و معرفي برگزيدگان پايان راه نيست بلکه آغازي براي توليد آثار فاخر در اين حوزه است. 
وي افزود: به نفرات اول تا سوم جوايز نقدي اهدا خواهد شد و ويژگي اين جايزه حمايت از آثار برگزيده به منظور توليد و انتشار است./ي2
برچسب ها: جایزه ، هنری ، ادب ، هدایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.