سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عناوين مهمترين رويدادهاي جهان

خبرگزاري فرانسه با انتشار گزارشي از پاريس عناوين مهمترين رويدادهاي جهان را در روز شنبه پانزدهم فوريه به اين شرح اعلام کرد :


چليابينسک (‌ روسيه )‌_ با گذشت يک روز از انفجار شهاب سنگ که منجر به زخمي شدن هزار نفر و بروز خسارتهاي متعدد در چليابينسک در منطقه اورال و اطراف آن شد مسئولان چليابينسک براي کمک به ساکنان اين منطقه بسيج شدند.

تونس _‌حمادي جبالي نخست وزير تونس که قرار بود امروز شنبه ترکيب کابينه جديد دولت تونس را اعلام کند گفت گفتگوهاي جديد با روساي احزاب روز دوشنبه برگزار خواهد شد. وي اعلام تشکيل کابينه جديد را براي پايان دادن به بحران تا اطلاع ثانوي به تعويق انداخت.

حزب اسلامي النهضه خواستار برگزاري تظاهرات در تونس براي دفاع از «مشروعيت » اين حزب براي اداره کشور از ساعت سيزده و سي دقيقه به بعد شده است.

افراد نزديک به شکري بلعيد از رهبران مخالفان دولت که اخيرا به قتل رسيد در نظر دارند مراسم يادبودي براي او در تونس و جندوبه برگزار نمايند.

منامه _ تنشهاي شديد در بحرين پس از کشته شدن يکي از تظاهرکنندگان در درگيري هاي دومين سالگرد انقلاب بحرين همچنان ادامه دارد.

واتيکان _ پاپ بنديکت شانزدهم ساعت ده امروز با اوتو پرز رئيس جمهوري گواتمالا  و در ساعت هفده بعدازظهر نيز با ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا ملاقات خواهد کرد.

رياض _‌ کنفرانس بين المللي دو روزه مبارزه با تروريسم در رياض پايتخت عربستان آغاز به کار مي کند.

ليسبون _ تظاهرات در بيست شهر پرتغال به درخواست اتحاديه اصلي پرتغال و در اعتراض به سياست سختگيرانه دولت برگزار مي شود.

مسکو _ ‌وزيران  دارايي گروه بيست قرار است در پايان نشست دو روزه خودشان احياي رشد اقتصادي جهان و تسليم نشدن در برابر تلاشهاي مربوط به راه انداختن جنگ ارزي را خواستار شوند.

گائو / باماکو _ عمليات ايمن سازي  نيروهاي ارتش فرانسه و آفريقا در مناطق تحت کنترل اين نيروها در شمال کشور مالي ادامه دارد.

انجامنا _ اجلاس روساي جمهوري اعضاي جامعه کشورهاي ساحل و صحرا به ويژه با حضور ديانکوندا ترائوره رئيس جمهوري مالي برگزار مي شود.

بيروت _ سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان به مناسبت مراسم سالگرد شهادت سه تن از رهبران اين حزب از جمله عماد مغنيه در ساعت سيزده و سي دقيقه امروز سخنراني مي کند.

برلين _ مراسم اعطاي جوايز جشنواره برلين ساعت هجده امروز برگزار مي شود.

پالم بيچ (‌آمريکا )‌_ با توجه به تعطيلي روز دوشنبه در آمريکا باراک اوباما رئيس جمهوري اين کشور براي يک استراحت سه روزه در آخرهفته به فلوريدا رفته است.

بوستون ( آمريکا )‌_ کنفرانس انجمن پيشرفت علم آمريکا در بوستون ادامه دارد.

کينشازا _ عده اي از مخالفان پارلمان جمهوري دموکراتيک کنگو برگزاري تظاهرات بر ضد نحوه اداره کشور توسط ژوزف کابيلا رئيس جمهوري را خواستار شده اند.

برچسب ها: رویداد ، جهان ، عناوین ، اخبار ، news
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.