سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

85 درصد موارد فشار خون درمان ندارند

یک فوق تخصص نفرولوژی بزرگسالان، با بیان اینکه 85 تا 90 درصد فشار خون ها از نوع اولیه هستند، افزود: در 90 درصد موارد این نوع ازفشار خون علت مشخصی برای آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


جعفر حیدر نژادیان گفت: فشار خون اولیه درمان نداشته و تا زمانی که فرد بیمار داروهای فشار خود را مصرف کند فشار خون قابل کنترل است.

وی افزود: علت خاصی برای فشار خون اولیه متصور نیست و این بیماری معمولا بصورت خفیف یا متوسط ظاهر می شود و ممکن است سالها طول بکشد تا وارد فاز بدخیم شود.

حیدرنژادیان 5 تا 15 درصد موارد فشار خون را از نوع فشار خون ثانویه بیان کرد و اظهار داشت: در این نوع فشار خون علت بیماری مشخص است و به همین جهت این نوع فشار خون در بسیاری موارد با شناسایی عامل ایجاد کننده فشار خون و درمان آن، قابل درمان است.

به گفته این فوق تخصص نفرولوژی، بیماری فشار خون یک بیماری مختص دوران میانسالی است که بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در سنین 30 تا 60 سالگی از نوع فشار خون اولیه می باشد.

به گفته این فوق تخصص نفرولوژی بزرگسالان، تنگی شریان کلیه، نارسایی مزمن کلیه، کم کاری تیروئید، پرکاری غده فوق کلیوی ومصرف قرص های ضد بارداری از جمله عوامل ایجاد فشار خون ثانویه می باشند.


وی فشار خون120 روی 80 میلیمتر جیوه را فشار خون طبیعی عنوان کرد و بیان داشت: بالا رفتن فشار خون از این میزان را تا حد 120 روی 139 میلیمتر جیوه فشار خون high normal می باشد که داشتن این فشار خون فرد را مستعد ابتلا به بیماری فشار خون می گرداند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، فشار ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.