سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صنایع دستی خوزستان:

سعی می‌کنیم پایگاه اصلی برای صادرات صنایع دستی باشیم

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در خصوص نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اهواز گفت: یکی از اهداف مهم این نمایشگاه آن است که مردم نسبت به قیمت اجناس احساس آرامش کنند و ثابت کنند که تحریم‌ها هیچ اثری روی آن‌ها نگذاشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،افشین حیدری، اظهار کرد: این نمایشگاه که از 24 بهمن ماه افتتاح شده تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است و یکی از سنگین‌ترین نمایشگاه‌های کشور بوده است چراکه 140 غرفه را هنرمندان خوزستانی و 110 غرفه نیز به سایر استان‌ها در این نمایشگاه اختصاص داده شده است.

وی افزود: عمده‌ترین صنایع دستی خوزستان در این نمایشگاه از رشته‌های بومی نظیر کپو، جاجیم، خراطی، چلنگری و گلیم تشکیل شده و استقبال از این محصولات همیشه خوب بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: امیدواریم که باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان بتوانیم در زمینه صنایع دستی به بازارهای جهانی بیشتر راه پیدا کنیم و پایگاه اصلی برای صادرات صنایع دستی باشیم.

وی در خصوص کنترل و نظارت بر عرضه محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه بیان کرد: بازرسان ما از روز اول سعی‌شان بر این بوده که هیچ اقلامی به غیر از صنایع دستی در این نمایشگاه عرضه نشود.

حیدری، با اشاره به شعار هنرمندان این عرصه که می‌گویند ما حرف‌های‌مان را با دست‌های‌مان می زنیم در خصوص قیمت محصولات در این نمایشگاه گفت: در بخش صنایع دستی از آن جا که کار دست است و زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود نمی‌توان قیمت مشخصی را در نظر گرفت و مانند کالاهای کارخانه‌ای روی اجناس قیمت گذاشت.

او خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به شرایط اقتصادی که وجود دارد سعی بر این شده که قیمت‌ها در این نمایشگاه به گونه‌ای باشد که مردم قدرت خرید داشته باشند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به مراسم اختتامیه این نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: اختتامیه این نمایشگاه به احتمال زیاد با حضور استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسؤولان استان برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا
برچسب ها: صادرات ، صنایع ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.