سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

تحصیل 800 دانشجوی ایرانی غیر بورسیه در تاجیکستان

800 نفر از دانشجویان ایرانی غیر بورسیه در کشورهای تاجیکستان، آذربایجان و ارمنستان به صورت جداگانه مشغول تحصیل هستند.

حسن مسلمی نائینی، معاون بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: تعدد آمار قابل استنادی که دانشجویان خارج از کشور ایرانی غیر بورسیه جهت اخذ معرفی نامه تأییدیه تحصیلی در سامانه نشاء اداره کل بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری ثبت نام کرده اند آماده شده است.

وی با توجه به بیان آمار تعداد افراد ثبت نام شده اظهار داشت: از آبان 1390 تا 14 بهمن 1391، 52 هزار 930 نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که تقریباً 64 درصد مرد و 36 درصد زن بوده اند.

مسلمی نائینی تصریح کرد: 40 درصد این دانشجویان ثبت نامی در مقطع دکتری و 43 درصد دانشجویان کارشناسي ارشد و 17 درصد دانشجویان کارشناسی هستند.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد دانشجویان به ترتیب از کشورهای مالزی، آمریکا، کانادا، آلمان و انگلیس در سامانه ثبت نام کرده اند و در کشورهایی مانند تاجیکستان، آذربایجان و ارمنستان نیز به طور جداگانه بیش از 800 نفر مشغول به تحصیل هستند.

مسلمی نائینی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر بیان آماری در خصوص گروه های تحصیلی اظهار داشت، 46 درصد در رشته های فنی و مهندسی، 26 درصد علوم انسانی، 11 درصد علوم پایه، 10 درصد هنر و 6/1 درصد در رشته های مهندسی کشاورزی و بقیه در سایر رشته ها مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار داشت: در هر کدام از این گروه ها نیز آمار رشته ها، دانشگاه های محل تحصیل دانشجویان، دانشگاه های فارغ التحصیل آنها در مقطع قبلی و شهر محل زندگی آنها در کشور استخراج شده است.

مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: با توجه به این گنجینه کامل از هر کدام از دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور مؤسسات آموزشی و پژوهشی می توانند برای همکاری در امور آموزشی و پژوهشی، حضور این دانشجویان در گردهمایی های مختلف داخلی، تشکیل شرکت های دانش بنیان و ایجاد ارتباط با دانشگاه های خارجی از طریق این دانشجویان از این سامانه ها برای اطلاعات کامل استفاده کنند./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.