سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی ایبریا اسپانیا

به دنبال تصمیم کارکنان شرکت هواپیمایی ایبریا اسپانیا برای اعتصاب علیه کاهش فرصت‌های شغلی ، این شرکت قصد دارد در روزهای آتی صدها پرواز را لغو کند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، شرکت هواپیمایی ملی اسپانیا روز پنج شنبه  با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، دستکم ۴۱۵ پرواز از جمله ۱۹ پرواز مسیر بلند، ۱۰۹ پرواز در مسیرهای متوسط و ۲۰۶ پرواز داخلی لغو خواهد شد.
این در حالی است که اتحادیه های کارگری این شرکت هواپیمایی گفتند آنها اعتصابی ۱۵ روزه برگزار خواهند کرد. 
اتحادیه کارکنان زمینی و خدمه پرواز این شرکت هواپیمایی در تاریخ هفتم فوریه اعلام کردند که آنها در روزهای ۱۸ تا ۲۲ فوریه، ۴ تا ۸ مارس و ۱۸ تا ۲۲ مارس اعتصاب خواهند کرد. 
این اتحادیه های کارگری درباره برنامه شرکت به منظور کاهش نیروی کار و هزینه ها به توافق نرسیده‌اند.
ایبریا به همراه شرکت خطوط هواپیمایی انگلیس بخشی از گروه خطوط هواپیمایی بین المللی (IAG) به شمار می‌آیند که در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کردند که قصد دارند ۴۵۰۰ فرصت شغلی را حذف کنند و دستمزدها را از ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش دهند. 
سه اتحادیه کارگری اسپانیا، اتحادیه کمیسیون های کارگران، اتحادیه خلبانان خطوط هوایی اسپانیا و اتحادیه عمومی کارگران از این تصمیم به شدت انتقاد کرده‌اند. 
شش شرکت هواپیمایی فعال در اسپانیا در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ بیش از ۶۰۰ پرواز از جمله حدود ۲۵۰ مسیر بین المللی را به خاطر سیاست های ریاضتی اعلام شده از سوی دولت ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا حذف کردند.
دولت اسپانیا به شدت به خاطر اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی مورد انتقاد قرار گرفته است. سیاست های ریاضتی در اسپانیا طبقه متوسط و طبقه کارگر را به شدت تحت فشار قرار داده است. 
این در حالی است دولت تاکید دارد که سیاست های ریاضتی برای برون رفت از بحران مالی کنونی ضروری می‌باشد. 








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.