سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سازمان ملل از پروژه بین‌المللی منارید بازدید کرد

مدیران ارشد پروژه بین‌المللی منارید از جمله نماینده مقیم سازمان ملل، از فعالیت‌های اجرایی در استان یزد بازید کردند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری کشور در حاشیه این بازدید در جمع مردم روستای آسفیج اظهار داشت: خدمت به مردم و ایجاد رضایتمندی در مردم مهم‌ترین اهداف انقلاب جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضا اورنگی، ولایت فقیه، وحدت و یکپارچگی مردم را دو عامل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف این سفر یک‌روزه و بازدید از پروژه بین‌المللی منارید عنوان کرد: این پروژه با مشارکت و انسجام بین مردم و مسئولان به وجود آمده است.

اورنگی با اشاره به اینکه توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و مواهب الهی بسیاری در طبیعت سرزمین ایران وجود دارد که ناشناخته مانده است، تصریح کرد: در صورتی که این توانمندی‌ها با برنامه‌ریزی در کنار یکدیگر قرار گیرد، موجبات پیشرفت و رفاه و افزایش درآمد را فراهم می‌آ‌ورد.

اورنگی اظهار امیدواری کرد: با پشتیبانی و حمایت این گونه پروژه‌ها شاهد تحولات خوبی در بخش عمرانی و پیشرفت روستاها همچنین افزایش اقتصادی مردم این منطقه باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیرداری کشور با اعلام آمادگی و حمایت و پشتیبانی به منظور اجرای چنین طرح‌هایی با مشارکت و حضور فعال ساکنان منطقه اظهار امیدواری کرد: با انرژی مضاعف ساکنان منطقه شاهد موفقیت و پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز اجرای طرح منارید در استان یزد را به عنوان الگویی برای جلب و جذب مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی برشمرد.

سید ابوالفضل وکیلی افزود: در این طرح علاوه بر دستگاه‌های مرتبط با منابع طبیعی استان از مشارکت مردم محلی و نیز دستگاه‌های مرتبط نظیر سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداری، آب منطقه‌ای و سایر نهادهای ذیربط استفاده می‌شود.

وی وسعت عرصه‌های منابع طبیعی را از دلایل مهم بودن مشارکت مردم دانست و خاطرنشان کرد: تجربه نشان می‌دهد نیاز سنجی و جلب مشارکت خود مردم و تدوین راهبردها بر اساس خواست بهره‌برداران بهترین روش برای حفظ  احیای منابع طبیعی است.

* مورالی: پروژه منارید در بهاباد از بهترین نمونه‌های مشارکت مردمی است

نماینده مقیم سازمان ملل در جمع مسئولان و مردم روستای آسفیج اظهار داشت: پروژه منارید در شهرستان بهاباد از بهترین نمونه‌های مشارکت مردمی است که در این سازمان انجام شده است.

مورالی، مشارکت و انسجام مردمی در اجرای این پروژه را مثال زدنی عنوان کرد و افزود: بسیار خوشحالم که مردم اهمیت زیادی برای اجرای پروژه قائل هستند.

وی معتقد است: توسعه پایدار به غیر از برگشت به ریشه‌ها و سنت در جوامع امکانپذیر نیست زیرا سنت‌ها اعتقادات مردمی است که توسعه را به وجود می‌آورد.

مورالی با اشاره به برپایی نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در این منطقه گفت: این پروژه برای خود مردم است بنابراین از مردم تقاضا داریم از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند.

نماینده مقیم سازمان ملل در جمع مسئولان و مردم روستای کمکوئیه بر مشارکت فعالانه مردم در چنین پروژه‌هایی تاکید کرد و گفت: پروژه منارید ازمهم‌ترین همکاری‌های ما با سازمان جنگل‌ها و مراتع است.

وی عامل موفقیت این‌گونه طرح‌ها را مشارکت مردمی عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها مال خود مردم است و سازمان ملل و UNDP به خودی خود موثر نیستند مگر با تلاش مردم.

مورالی در ادامه سخنان خود بیان کرد: به منظور توسعه این گونه پروژه‌ها هرگونه حمایتی برای توسعه از سوی سازمان متبوع صورت خواهد گرفت.

به گزارش فارس، بازدید از برپایی نمایشگاه گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و صنایع دستی و توانمندی‌های آسفیج از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

پروژه منارید پروژه تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی که با مشارکت GEF و UNDP در ایران همزمان در سه استان یزد، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

این طرح در استان یزد در روستاهای آسفیج، کمکوئیه، بنستان و کریم آباد به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند.

هدف پروژه شناسایی و رفع خلأ و موانع موجود در مدیریت یکپارچه منابع طبیعی و نیز ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین دست اندرکاران ذیربط  و ارائه الگوهای موفق در زمینه مدیریت اراضی و منابع آب است./ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.