سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست پنهان سرکرده منافقین در حمله موشکی به لیبرتی

دو سه روز قبل از حمله خمپاره‌ای به کمپ لیبرتی، بیانیه‌ای در تشکیلات منتشر می‌شود که از کشتاری وسیع و گسترده خبر می‌دهد، اما اعضای گروهک تروریستی منافقین از کجا می‌دانستند که چنین حمله‌ای در راه است!

به گزارش حوزه سیاست خارجی  باشگاه خبرنگاران، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه، طی یادداشتی به بررسی حمله موشکی به کمپ لیبرتی پرداخته که متن آن در ذیل آمده است:

ساعت 5:45 دقیقه صبح شنبه (21 بهمن ماه) بود که کمپ لیبرتی مورد حمله سی موشک و خمپاره قرار گرفت، در این میان تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین که در انتظار خروج از تشکیلات جهنمی "رجوی" بودند آرزوی خود را به گور بردند و تعدادی دیگر نیز که امیدی به ادامه حیات نداشتند، باقی ماندند و در این میان رجوی با انعکاس اخبار مربوط به این حمله سعی در پیشبرد اهداف شوم خود را دارد.

دو سه روز قبل از حمله خمپاره‌ای به کمپ لیبرتی، بیانیه‌ای در تشکیلات منتشر می‌شود که از کشتاری وسیع و گسترده خبر می‌دهد اما اعضای گروهک تروریستی منافقین از کجا می‌دانستند که چنین حمله‌ای در راه است!

هفته پیش بود که "مریم رجوی"، سرکرده تشکیلات تروریستی منافقین خواستار انتقال افراد تشکیلات به اردوگاه اشرف شد و می‌گفت که در کمپ لیبرتی امنیت وجود ندارند و باید به اردوگاه اشرف برگردند، جایی که 25 سال در آنجا زندگی کرده‌اند.

اما تقارن دو مقوله حمله به کمپ لیبرتی و شروع تبلیغات وسیع رجوی در خصوص بازگشت به اردوگاه اشرف سوالات زیادی را در اذهان به وجود آورد که به ناگاه پس از این حمله، رجوی تنها راه حل موجود را در بازگشت به اردوگاه اشرف اعلام کرد، چراکه آن را دستمایه‌ای برای رسیدن به منافع مورد نظر خود می‌داند.

از جمله نکات حائز اهمیت، اقدام رجوی در خواندن پیامی حین حمله به کمپ برای ساکنان لیبرتی بود، در این پیام که از تلویزیون مجاهدین پخش می‌شد، رجوی عنوان کرد، بارها و بارها گفته بودیم لیبرتی جای امن و مناسبی برای آنها نیست و هشتاد بار از اردوگاه اشرف کوچک‌تر است، در حقیقت رجوی این حمله را شروعی برای تبلیغات گسترده و مظلوم‌نمایی تشکیلات قرار داد.

این اقدام رجوی حاوی نکات قابل تاملی است، چطور در اتفاقات مشابه "مسعود رجوی" پس از گذشت روزها و حتی ماه‌ها واکنش نشان می‌دهد ولی این پیام درست زمانی که افراد تشکیلات زیر بمباران هستند، خوانده می‌شود.

به راستی این پیام حاکی از این نیست که نقشه حمله از قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده تا به مرحله اجرا رسیده و سرکردگان تشکیلات تروریستی رجوی از این حمله آگاه بودند؟!

مسئله دیگری که در جریان این حمله سوال برانگیز می‌شود، این است که چرا در بین کشته‌شدگان فقط افراد ناراضی و آنهایی  که خواهان جدایی از این گروهک تروریستی بودند به چشم می‌خورد و چرا یکی از اعضای رده بالای تشکیلات در بین کشته و زخمی‌ها نیست.

 از جمله اهداف شومی که این گروهک نروریستی دنبال می‌کند اعلام مستمر این مسئله است که بازگرداندن ساکنان لیبرتی به اردوگاه اشرف از کشتارهای بعدی جلوگیری می‌کند.

گفتنی است؛ حدود 8 سال است که سرکردگان گروهک تروریستی منافقین با سنگ‌اندازی از جابه‌جایی اعضا به خارج از خاک عراق ممانعت کردند و این اقدامات که تنها خواست رجوی است باعث کشته شدن و بلاتکلیفی اعضای مستقر در کمپ لیبرتی می‌شود.

به هر حال باید تا روشن شدن قضایا پس از تحقیق و بررسی دولت عراق منتظر ماند و واضح است که رجوی برای فشار به سازمان ملل و دولت عراق از هیچ اقدام شومی فرو گذار نیست.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: منافقین ، حمله ، لیبرتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.