سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقر لاريجانی:

نیازمندی جامعه عامل رشد علم پزشکی در کشور است

رئیس پژوهشگر گوارش و کبد با اشاره به فعالیت های نوین پژوهشکده گوارش و کبد دلیل رشد علم پزشکی را نیاز جامعه به این علم دانست.

دکتر باقر لاریجانی رئیس پژوهشکده گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:خوشبختانه کشور ما در حوزه علم رشد خوبی داشته است و این رشد در عرصه پزشکی نیز روند تندتری را نسبت به رشته های دیگری دارد.

وی افزود: اصولا علم پزشکی در کشور ما با پزشکی متعارف دنیا نزدیکی زیادی دارد و شاید یکی از دلایل آن نیاز جامعه به این علم است.

لاریجانی در خصوص فعالیت پژوهشکده گوارش و کبد تصریح کرد: در حدود 20 سال فعالیت این پژوهشکده به جنبه های نوینی از این بیماری توجه داشته ایم و یکی از بیماری هایی که به آن پرداخته ایم بیماری غدد و متابوتیسم است و توانسته ایم قدمهای بلندی را در خصوص این حوزه برداریم.

رئیس پژوهشکده غدد همچنین گفت: بیماری دیابت هم که متاسفانه در حال حاضر جمعیت زیادی از مردم جهان را درگیر کرده است از دیگر موارد مورد بررسی در این پژوهشگاه است که برای تشخیص و درمان بیماری این بیماری نیز در این مرکز قدمهایی را برداشته ایم.

لاریجانی افزود: تشخیص های نوینی از قبیل استفاده از سنسورها برای تشخیص بیماری های جدید استفاده ار مدلینگ در تشخیص برخی عوارض پیش بینی برخی از مشکلات بیماری های غدد رخ می دهد و همچنین بیماری های متابولیکی که با وجود هزینه سنگینی که دارد کمتر به آن توجه می شود از جمله موارد مورد توجه در پژوهشکده گوارش و کبد است.

وی همچنین به استفاده از دانشهای نوین مثل بيوتكنولوژي و  و نانو تکنولوژی در درمان این بیماری ها اظهار امیدواری کرد./ع2
برچسب ها: علم ، پزشکی ، گوارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.