سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم تحرکی و عواقب جبران ناپذیر

افراد بی تحرک باید مراقب عواقب جبران ناپذیر بیماری شریان کرویزی سکته قلبی باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، انجام ورزش و فعالیت های بدنی علاوه بر پیشگیری از بیماری های قلبی برای درمان نیر موثر هستند. از بیماری های قلبی قابل پیشگیری می توان به بیماری شریان کرونری، سکته های قلبی و فشار خون اشاره داشت.

ورزش علاوه بر پیشگیری از بیماری شریان کرونری و فشار خون، برای درمان نیز اثر مثبتی خواهد داشت.

تمرین ورزشی کار آیی قلبی را بهبود می بخشد و به همراه راه های درمانی مانند استفاده از دارو، تغییرات رژیم غذایی و ترک سیگار ممکن است از قلب جلوگیری کند یا روند آن را معکوس سازد.

اگر چه در چند سال اخیر به طور یکنواخت مرگ و میر ناشی از بیماری شریان کرونری کاهش یافته اما شیوع این بیماری برای زنان و مردان افزایش داشته است.

بنابر این مقابله با این بیماری همچنان بی نتیجه مانده است بیماری شریان کرونری در واقع به خاطر شیوه زندگی به وجود می آید و با عواملی مثل رژیم غذایی پر چرب، بی تحرکی، کشیدن سیگار، چاقی و فشار های روانی زیاد، تشدید می شود روش های درمانی مثل دارو درمانی، جراحی انشعابی شریان کرونری و آنژیویلا ستی نمی توانند علت اصلی این بیماری را از بین ببرند و فقط تغییر در روش زندگی می توانند این کار را انجام دهد.

با توجه به شدت بیماری یا عوامل تهدید کننده آن توصیه های تمرینی گوناگونی وجود دارد اما قانون اصلی چه برای درمان و چه برای پیشگیری این موضوع مهم است ارزیابی فیزیولوژیکی باید با ورزش ملایم همراه شود و بیشتر بیماران باید سه بار در هفته تمرین های موازی ملایم داشته باشند که مدت آن حداقل 20 تا 30 دقیقه طول بکشد.

تمرین های ورزش علاوه بر افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند برای ‌آنهایی که حمله قلبی داشته اند یا تحت عمل جراحی بای پس یا آنژیوگرافی قرار گرفته اند نیز موثر است.

درمان های غیر دارویی مانند ورزش و تغذیه قدم اول پیشگیری و درمان فشار خون خفیف و بدون عارضه است و اثر کمتری را در درمان مشکل متوسط تا شدید بیماری دارد اما این آن معنی نیست که مصونیت کامل آنها از چنین بیماری هایی تضمین شود.

زندگی پر استرس امروزی و وارد شدن زنان در مشاغل اجتماعی و سیاسی آنها را نیز به مقدار قابل توجهی مستعد روبرویی با چنین بیماری هایی نبوده است.

زنان کارمندی که بیش از حد، مشغول کار هایی پر دغدغه هستند وچندین عامل دیگر تهدید کننده مانند سابقه خانوادگی استفاده از قرص های ضد بارداری، کشیدن سیگار و چاقی را نیز به همراه دارند،‌ با ید توجه خاصی به احتمال و قوع این نوع بیماری ها داشته باشند.

اگر چنین افرادی شیوه زندگی بی تحرک را دنبال کنند باید خیلی زود منتظر عواقب جبران ناپذیر بیماری شریان کرونری و سکته قلبی باشند همچنین برای افرادی که مبتلا به بیماری های دریچه ای و مادر زایی قلب هستند، فعالیت های تحت کنترل وسبک توصیه می شود البته در بعضی موارد ورزش برای آنها ممنوعیت دارد.

شایان ذکر است: که این افراد باید با نظر پزشک انجام فعالیت های بدنی بپردازند در غیر این صورت ممکن عواقب آن وخیم تر باشد وسلامتی این دسته از افراد را به خطر بیاندازد./آق
برچسب ها: کم تحرکی ، عواقب ، سکته ، قلبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.