سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپ : پس از استعفا در محافل عمومي حاضر نمی شوم

پاپ بندیکت شانزدهم پیش از استعفای تاریخی خود در 28فوریه خواستار احیا و اصلاح کلی کلیسای کاتولیک شد و گفت پس از استعفا در محافل عمومی حضور نخواهد یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ وی گفت اختلافات در حال لکه دار کردن چهره این کلیسا است. گفتنی است برخی از ناظران می گویند علت اصلی استعفای پاپ نیز همین اختلافات بوده است که منجر شد وی نخستین پاپ در تاریخ نوین باشد که از سمت پاپ که تقریبا سمتی مادام العمر به شمار می رود استعفا می کند.

پاپ بندیکت شانزدهم همچنین گفت به علت کهولت سن و کاهش توان بدنی استعفا کرده است و پس از بازنشستگی بیشتر به عبادت خواهد پرداخت و در محافل عمومی حاضر نخواهد شد.

اگرچه استعفا در کتاب وظایف پاپ آمده است و شرط آن تصمیم گیری آزاد وی اعلام شده است، بسیاری ادعا کرده است که فشارهای مربوط به رسوایی های اخیر مرتبط با کلیسای کاتولیک علت استعفای وی بوده است.

سال گذشته پائولو گابریله منشی سابق پاپ در پرونده ای مرتبط با یادداشت های محرمانه که از اختلافات شدید در کلیسای واتیکان حکایت داشت مجرم شناخته شد و به هجده ماه زندان محکوم شد اما بعدا به علت عذرخواهی عفو شد. همچنین کلیسای کاتولیک اخیرا با اتهاماتی درباره پولشویی روبرو شده است.

 بندیکت شانزدهم گفت پیش از استعفا پشت درهای بست با ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا و جورجو ناپولیتانو رییس جمهور ایتالیا صحبت خواهد کرد.به گفته منابع کلیسای واتیکان کنفرانس انتخاب پاپ آینده پانزدهم ماه مارس برگزار خواهد شد و هفده اسقف کلیسای کاتولیک از سراسر جهان در این نشست شرکت خواهند کرد. 



                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: پاپ ، محفل ، استعفا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.