سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اعتراضات مردمی در بحرين علیرغم سرکوبهای آل خلیفه

اعتراضات مردمی در بحرین با وجود سرکوبگری های شدید نیروهای آل خلیفه همچنان ادامه دارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بی بی سی ؛ وزارت کشور بحرین اعلام کرد یک نیروی امنیتی این کشور با یک شییء آتش زا کشته شد. وزارت کشور این حادثه را تروریستی توصیف کرد و این حادثه در پی درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان بحرینی در دومین سالگرد قیام بیشتر شیعیان این کشور برای اصلاحات دموکراتیک در بحرین رخ داد. همچنین در این درگیری ها یک تظاهرکننده کشته شد و چند نفر دیگر زخمی شدند.

معترضان رژیم بحرین دومین سالگرد قیام خود را برای اصلاحات دموکراتیک در این کشور برگزار کردند. گروه های مخالف می گویند درگیری های زیادی در مناطق این کشور میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رخ داد و بیش از پنجاه منطقه شاهد اعتراضات و اعتصاب بوده است. همچنین دیروز فعالیت مدارس خارجی در بحرین به حالت تعلیق درآمد. جمعیت ملی الوفاق بحرین به عنوان بزرگ ترین گروه سیاسی مخالف رژیم این کشور اعلام کرد یک جوان بحرینی با گلوله های ساچمه ای در روستایی در نزدیکی منامه کشته شد.

گروه های مخالف، رژیم بحرین را به بازداشت های گسترده و استفاده افراطی از زور علیه تظاهرکنندگان متهم کرده اند. اما وزارت کشور بحرین اعلام کرد معترضان چندین جاده را بستند و تلاش نیروهای امنیتی برای تامین امنیت و نظم در کشور بوده است. گروه های مخالف رژیم بحرین اعلام کردند تظاهرات دیروز دور نخست از اعتراضات است و دور دوم این اعتراضات نیز برگزار خواهد شد. این اعتراضات در حالی در بحرین رخ می دهد که گفتگوی ملی در این کشور با حضور گروه الوفاق برگزار شده است. این تظاهرات باعث افزایش بی اعتمادی میان دو طرف شده و شک و تردیدهایی درباره آینده گفتگوی ملی ایجاد کرده است.

سمیره رجب سخنگوی دولت بحرین و وزیر اطلاع رسانی این کشور گفت: تظاهرات دیروز گروه های مخالف مسالمت آمیز نبود. تظاهرکنندگان بطری های آتش زا به سوی نیروهای پلیس پرتاب کردند و با این نیروها درگیر شدند.

جلال فیروز نماینده سابق پارلمان بحرین از جمعیت الوفاق گفت: نیروهای تندرو در رژیم بحرین با اقدامات خود می خواهند گفتگوی ملی در کشور را به شکست بکشانند.اعتراضات در بحرین دو سال پیش آغاز شده است و به رغم مقابله نیروهای امنیتی با این اعتراضات ولی گروه های مخالف هر روز به اعتراضات خود ادامه می دهند و از رژیم حاکم می خواهند انتخابات برگزار کند و رژیم مشروطه سلطنتی در این کشور مستقر شود.




                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اعتراض ، بحرین ، سرکوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.