سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

با تکیه بر داشته هایمان می توانیم ثابت کنیم که سینمای ما جزو برترین های این هنر در دنیاست

می‌توانیم با تکیه بر داشته هایمان اثبات کنیم که ایران یکی از 10 کشور برتر دنیا در زمینه سینمای برتر دنیا با پیام اخلاقی و انسانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛سیدمحمد حسینی عصر امروز درمراسم اختتامیه نمایش فیلم های جشنواره فیلم فجر در رفسنجان این جشنواره را رویداد فرهنگی مهمی عنوان کرد و گفت: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب  فرمودند «سینما کلید پیشرفت کشور است»، قطعاً هنرمندان نیز با ارائه هنرشان موجب پیشرفت کشور می‌شوند و سینما از هر ابزاری تأثیرگذارتر است و سینمای ایران در تمام دنیا جایگاه خاص خود را دارد.
وی اهمیت دادن به مسایل انسانی را به باعث پیشرفت سینما عنوان کرد و افزود: توجه به مسائل انسانی و نگاه متفاوتی که این سینما به هویت انسان دارد، سبب شده مردم استقبال خوبی از سینما و این هنر اصیل داشته باشند.
حسینی تصریح کرد: سینماگران جوان باید با بهره‌گیری از تجربه‌ها با خلاقیت و نوآوری در این راستا گام بردارند؛ کارهای مورد قبولی که انجام می‌دهند، نوید پیشرفت در این حوزه را برای آنها می‌دهد.
وی ارائه فیلم برخی کارگردانان جوان که برای نخستین‌بار به این عرصه وارد شدند و موفقیت کسب کردند را نشان از توانمندی بالای سینمای ایران دانست و  با اشاره به هزینه‌بر بودن برخی فیلم‌ها فزود: فیلم‌برداری برخی صحنه‌های فیلم‌ها باید در کشور‌های خارجی صورت گیرد و برای نمایش دادن برخی کارهای تاریخی و جهانی به خارج از کشور سفر می‌شود که طبیعی است، هزینه زیادی دارد.
وی بر حضور فعالان بخش خصوصی در کنار هنر تأکید کرد و گفت: وظیفه ما حمایت از خانواده بزرگ هنر اعم از مطبوعات، سینما و سایر حوزه ها است که با کیفیت بالا به مردم ارائه هنر کنند و لازم است از تمام کسانی که در عرصه هنر به ویژه هنر سینما تلاش می‌کنند و برای مردم نشاط و شادابی ارمغان می‌آورند، قدردانی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد زیر ساخت های مناسب فرهنگی در استان کرمان در دولت نهم و به ویژه دولت دهم تصریح کرد: به زودی بزرگترین تالار فرهنگی هنری در استان افتتاح می‌شود که ظرفیت و گنجایش فراوانی دارد و به همراه هفت تالار دیگر در کشور می‌توانند میزبان برنامه‌های فرهنگی هنری کشور باشند چرا که تمرکززدایی از تهران در این زمینه باید  اجرایی شود.
وی ادامه داد: ما امروز شاهد افتتاح مجتمع بزرگ فرهنگی هنری در شهرستان عنبرآباد بودیم و مجتمع‌های خوبی که در استان وجود دارند می‌توانند به سیستم پخش دیجیتال مجهز شوند./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.