سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرط حماس برای آشتی ملی

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت قانونی فلسطین اعلام کرد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) برای آشتی فلسطینی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد آمادگی دارد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، هنیه در دیدار هیئتی از اردن که برای اعلام همبستگی با ساکنان نوار غزه به این منطقه سفر کرده است گفت :« ما برای آشتی فلسطینی تلاش می کنیم اما آشتی که از اصول و مقاومت حمایت کند و به نیروی ملت فلسطین ایمان داشته باشد.
 
وی افزود: آشتی بر اساس اصول و آرمانهای ملت فلسطین که مطالبات آنها را برآورده کند تنها گزینه است.
 
هنیه افزود  ما آشتی را می خواهیم که اصول ما را نادیده نگیرد و از حق بازگشت آوارگان چشم پوشی نکند و اسرائیل را به رسمیت نشناسد.
 
وی اضافه کرد: امیدواریم همه در این خصوص از ما حمایت کنند و آشتی فلسطینی ، یک آشتی تاکتیکی و در خدمت سیاستهایی که شکست آنها ثابت شده است نباشد.
 
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی ماه گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرده بود گروههای فلسطینی درخصوص تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای سال 1967 یا دیدگاه تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی از طریق مذاکرات به توافق رسیده اند اما جنبش حماس آن را تکذیب کرد.

عزام الاحمد مذاکره کننده جنبش فتح نیز گفت این اظهارات عباس بر اساس توافق آشتی که دو جنبش فتح و حماس مه دو هزار و یازده در قاهره امضا کردند بیان شده است.

برچسب ها: هنیه ، حماس ، آشتی ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.