سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان خواستار استرداد اعضاي بازداشت شده پ ک ک در اروپا شد

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پنجشنبه استرداد اعضای حزب کارگران کردستان را که در عملیات اخیر پلیس علیه محافل کرد در فرانسه و اسپانیا بازداشت شده اند ، درخواست کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:به نقل از خبرگزاری فرانسه  ، اردوغان در کنفرانسی خبری با بیدزینا ایوانیشویلی همتای گرجی خود در آنکارا گفت:« تا زمانی که این تروریست ها به ما تحویل داده نشود، گام هایی که اکنون برداشته شده است برای ما هیچ معنایی ندارد، زیرا آنچه ما می خواهیم، نتیجه است.»

وی گفت:« بین ما توافقنامه های استرداد و توافقنامه های مبارزه مشترک با این سازمان تروریستی وجود دارد. پ ک ک به طور رسمی به عنوان سازمانی تروریستی پذیرفته شده است ، این مسئله به آغاز هزاران محاکمه در این کشورها منجر شده اما نتایجی در بر نداشته است.»

سخنان اردوغان در حالی بیان می شود که منابع قضایی فرانسه سه شنبه از بازداشت اخیر هفده کرد در جنوب غربی فرانسه در چارچوب تحقیقی ضد تروریستی درباره تلاش های مربوط به جمع آوری پول به نفع پ ک ک ، سخن گفته اند.

افراد بازداشت شده که به گفته این منبع یکی از آنان احتمالا از اعضای مهم این سازمان در فرانسه است به تلاش برای گرفتن پول از صاحبان کردتبار صنایع در منطقه مظنون هستند.

وزارت کشور از بازداشت شش کرد در چارچوب عملیاتی که امکان انهدام دستگاه مالی و باج خواهی پ ک ک را در اسپانیا فراهم کرد، خبر داد.

ترکیه ، اتحادیه اروپا و آمریکا پ ک ک را جنبشی تروریستی می دانند.
برچسب ها: اردوغان ، استرداد ، پ ک ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.