سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

گسترش خطوط ریلی و هوایی در برنامه ریزی سیاست گذاران نظام قرار گیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:حمل و نقل زمینی ایران یکی از پرحادثه ترین شبکه های حمل و نقل در جهان است؛ گسترش خطوط ریلی و هوایی مهمترین عامل برای کاهش تصادفات در کشوربه شمار می رود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،‌محسن علیمردانی گفت: با توجه به اینکه حمل و نقل زمینی ایران یکی از پرحادثه ترین شبکه های حمل و نقل در جهان محسوب می شود؛ گسترش خطوط ریلی و هوایی مهمترین عامل برای کاهش تصادفات در کشوربه شمار می رود که باید در برنامه های دراز مدت سیاست گذاران نظام قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه های کوتاه مدت نیز باید شناسایی پیچ های خطرناک جاده ها، ایجاد بزرگراه، اتوبان و ایمن سازی جاده های کشور مد نظر قرار داده شود.

علیمردانی خاطرنشان کرد: توجه به ایمن سازی جاده ها سبب کاهش تلفات جاده ای و خسارت های مالی و جانی می شود بنابراین باید اقدامات موثری در اصلاحات جاده ای کشور انجام داد.

وی یادآور شد: همچنین باید از رانندگی بیماران روانی و افرادی که از مشروبات الکلی و مواد مخدر استفاده می کنند جلوگیری کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از بین عوامل موثر بر تصادفات، عوامل انسانی بیشترین نقش را دارند، تصریح کرد: سرعت زیاد، عجله در رسیدن به مقصد، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، خواب آلود بودن رانندگان، سبقت غیرمجاز و فاصله زیاد مسافت بین مبداء و مقصد وخستگی ناشی از آن  از عواملی است که نیروی انسانی در آن نقش دارد.

علیمردانی اذعان کرد: در این راستا فرهنگ سازی و آموزش رانندگان که در هنگام رانندگی به قوانین راهنمایی و رانندگی، تابلوهای سطح جاده ها و حفظ سرعت مجاز توجه داشته باشند  ضروری است و می تواند سبب کاهش تصادفات جاده ای شود.

وی تاکید کرد: تاکنون در موضوع آموزش و نظارت و فرهنگ سازی رانندگی در کشور فعالیت زیادی انجام نشده؛ اما با توجه به این موضوع و آموزش های مستمر می توان آمار تصادفات ناشی از رانندگی را کاهش داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزاری همایش ها و کنگره ها برای کاهش تصادفات جاده ای در کشور را امری مطلوب دانست و افزود: برگزاری کنگره ایمنی جاده ها با حضور مسئولان این امر بسیار مفید است زیرا آنها می توانند با تبادل نظر تصمیمات جدی برای کاهش تصادفات اتخاذ کنند.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها  25 و 26 بهمن ماه امسال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود./ا
منبع: تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.