سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان رضوی

رتبه دوم کاهش تصادفات در کشور متعلق به خراسان رضوی است

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: به طور متوسط در کل کشور حدود 14 درصد و در استان خراسان رضوی 27 درصد کاهش تصادفات بوده وخراسان رضوی توانسته رتبه دوم در کاهش تصادفات را کسب کند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، ابراهیم صنیعی گفت که مهمترین عوامل در تصادفات جاده ای وسیله نقلیه، جاده، محیط و انسان است که از بین این موارد عامل انسانی درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی 21 هزار و 703 کیلومتر راه شامل آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی،  راه روستایی و مرزی دارد که از این میزان 6 هزار و 929 کیلومتر راه شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
صنیعی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی از استان هایی است که بیشترین راه ترانزیتی را در کشور دارد و این طول راه شریانی 2 هزار و 959 کیلومتر است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت خراسان رضوی در راه های ترانزیتی و همچنین حضور مسافران در ایام مختلف سال، راهداری استان برنامه های مختلفی مانند راهداری زمستانی، ایام عید، جاری در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به برنامه های استان در کاهش تصادفات گفت: راهداری خراسان رضوی برای کاهش تصادفات جاده ای تمهیداتی را با هلال احمر ، اورژانس و پلیس راه داشته است و از این طریق توانسته در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تصادفات را در استان کاهش دهد به گونه ای که رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

صنیعی اذعان کرد: سیاست راهداری خراسان رضوی در کاهش تصادفات جاده ای اجرای برنامه هایی مانند شناسایی نقاط حادثه خیز و برنامه ریزی برای رفع آنها، حضور در محورهای جاده ای برای امدادرسانی سریع، نصب علائم جاده ای، خط کشی، افزایش شیب شیروانی که از واژگون شدن راننده جلوگیری می کند و هماهنگی با پلیس راه بوده است.

وی افزود: با اقداماتی که در چند سال اخیر در کشور برای ایمن سازی و کاهش تصادفات اتفاق افتاده به طور متوسط در کل کشور حدود 14 درصد و در استان خراسان رضوی 27 درصد کاهش تصادفات بوده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه عامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات دارد، اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی رانندگان را موظف به اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی کرد.

صنیعی خاطرنشان کرد: توجه به تابلوهای نصب شده و بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو، بازدید فنی خودرو قبل از مسافرت، رعایت سرعت و پرهیز از سبقت های غیرمجاز توسط رانندگان می تواند در کاهش تصادفات جاده ای بسیار تاثیرگذار باشد.
وی با تاکید کرد: در حال حاضر نسبت به گذشته وضعیت مناسسب تری در امداد و نجات تصادفات در کشور ایجاد شده و تمام دستگاه های امداد و نجات وظیفه خود را به خوبی انجام می دهند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان رضوی در ارتباط با برگزاری دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: کنگره ها فرصتی را در اختیار مسئولان قرار می دهد تا با تعامل با یکدیگر سیاست های مناسبی را در کاهش تصادفات اتخاذ و اجرا کنند.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها 25 و 26 بهمن ماه امسال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می شود./ا
منبع: تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.