سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اعطای عنوان شهروند افتخاری ارزروم ترکیه به شهردار تبریز

شهردار تبریز توسط شورای شهر ارزروم ترکیه به عنوان شهروند افتخاری این شهر برگزیده شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، در مراسم ویژه ای که به همین مناسبت در سالن شهرداری های این شهر برگزار شداحمدكوچوكلر شهردار ارزروم با اعلام این مطلب افزود: تبريز و ارزروم از ديرباز و در تاريخ مناسبات دو كشور ايران و تركيه ، همكاري‌هاي نزديكي در حوزه‌ها و بخش‌هاي مختلف با يكديگر داشته‌اند و اين روابط زمينه‌ساز نزديكي هرچه بيشتر شهروندان اين دو شهر به هم شده است.

وی با تقدیر و قدردانی از تلاش های مهندس نوین شهردار تبریز در تلاش برای عقدقرارداد خواهر خواندگی بین شهرهای ارزروم و تبریز تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش ها و پی گیری های مدیریت شهری تبریز برای تحقق و عملی شدن این اهداف و برنامه‌ريزي های هدفمند برای تقویت همکاری های دوجانبه ، دو شهر تبریز و ارزروم به عنوان خواهرخوانده های فرهنگی در راستای اهداف مورد نظر خویش نسبت به افزایش سطح مناسبات ، همکاری های خود را آغاز کنند.

شهردار ارزروم در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: شورای شهر ارزروم به علت خدمات علیرضا نوین در نزدیک سازی شهرهای تبریز و ارزروم به یکدیگر وی را به عنوان شهروند افتخاری برگزید.

نوین شهردار تبریز نیز در این مراسم دریافت عنوان نشان شهروند افتخاری شهر ارزروم ترکیه را افتخاری مهم برای شهر تبریز دانست و تاکید کرد: شهرهاي تبريزو ارزروم از قرن‌ها پيش مراودات و همكاري‌هاي مشتركي در حوزه‌ها و بخش‌هاي مختلف ازجمله فرهنگي ، هنري ، اقتصادي ، بازرگاني ، تبادل دانشجو و گردشگر داشته و دارند.

وي در خش ديگري از سخنان خود وجود دروازه‌اي به نام تبريز در شهر ارزروم را گوياي ديرينگي و مستحكم بودن روابط و همكاري‌هاي اين دو شهر از گذشته‌هاي دور دانست و افزود: مشترکات بسیاری در حوزه های فرهنگی ، اقتصادی ، گردشگری و دینی میان شهرهای مختلف ترکیه با ایران به ویژه ارزروم و تبریز به جهت هم جواری با هم وجود دارد وبا عقد قرارداد خواهر خواندگی بین دو شهر شاهد افزایش مراودات و روابط دوجانبه هستیم.

همچنین در مراسم دیگری که با حضور مهندس نوین شهردار تبریز، احمدكوچوكلر شهردار ارزروم و مسئولان عالیرتبه شهر ارزوم برگزار شد، دفتر گردشگری شهرداری تبریز بطور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.