سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

افزایش 111 درصدی تولید عسل در اردبیل / 145 زنبور‌دار بیمه شده‌اند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته میزان تولید عسل در استان اردبیل بیش از 111 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا توانا در نشست تخصصی حوزه آب و خاک در اردبیل اظهار داشت: بر اساس آمارگیری که هفته اول مهر ماه از زنبورستان‌ها انجام می‌شود وضعیت تولید عسل و فعالیت زنبورستان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که بعد از دو سال این سرشماری مهر ماه امسال نیز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: به رغم آنکه در مرحله زمستان‌گذرانی ما شاهد 50 درصد تلفات در زنبورستان‌ها بودیم و بیماری CBR در فعالیت زنبورستان‌ها تاثیر منفی داشته است اما به دلیل بهار و تابستان پر نقش و نگار و پر نعمت شاهد افزایش تولید عسل به میزان 111 درصد نسبت به سال‌های گذشته بودیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به زنبورداران اشاره کرد و یادآور شد: در حمایت از زنبور‌داران بیش از 600 زنبور‌دار با رقم 12 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده تا بتواند از این تسهیلات مطلوب استفاده کند.

توانا گفت: برای اولین بار در سال جاری موفق شدیم زنبور‌داران و خانواده‌های آنها را زیر پوشش بیمه ببریم که در این بین 145 زنبور‌دار بیمه شدند.

وی عنوان کرد: 450 نفر در این زمینه برای بهره‌گیری از مزایای بیمه به متولیان امر معرفی شدند که امیدواریم بعد از راست‌آزمایی در این حوزه نسبت به پوشش بیمه‌ای آنها اقدام لازم انجام شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، تولید ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.