سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

محوریت اقتصاد مقاومتی کشور را از تهدیدها بیمه می‌کند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ محوریت اقتصاد مقاومتی کشور ما را از تهدیدها و تحریم‌های مختلف اقتصادی بر حذر داشته و در برابر این هجمه‌ها قدرتمان را بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام مهدی ستوده دیروز در همایش اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملی کردن آن در اردبیل افزود: بزرگ‌ترین تمرکز دشمنان در عصر حاضر تنگ کردن حلقه تحریم‌های اقتصادی و همچنین فناوری‌های جدید است اما کشور ما برای برون‌رفت از این شرایط نیازمند دو اصل توجه جدی به جوانان و تکیه بر تولید داخلی دارد که می‌تواند ما را از وابستگی‌ها دور کند.

وی نقش روحانیان و تأثیرگذاری آنها را در تبیین اقتصاد مقاومتی یادآور شد و گفت: تبیین اقتصاد مقاومتی در مجالس و محافل مختلف نیازمند آگاهی و بصیرت بیشتر روحانیان است تا با اطلاعات کافی در این زمینه به آگاه‌سازی مردم همت کنند.

ستوده همچنین افزود: ‌اگر محوریت مسجد به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی مد نظر باشد خود روحانیان و امامان جماعت با مدیریت در این مباحث می‌توانند اقشار مختلف جامعه را نسبت به این موضوع آگاه و هوشیار کنند.

وی به فعال بودن دو هزار مسجد در استان و مشکل نبود امامان جماعت در بسیاری از مساجد گفت: محوریت مسجد امروز تنها در مسایل فرهنگی و اجتماعی خلاصه نمی‌شود بلکه در جمع‌آوری زکات بیش از 650 روحانی فعال بوده و اقدام لازم را در مسیر اعتلای هر چه بیشتر و شایسته‌تر برای رسیدن به نقطه خودکفایی و خوداتکایی انجام می‌دهند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه افزود: در کنار این امور برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی براساس فرمایش و منویات مقام معظم رهبری باید سبک زندگی را نیز تغییر داد تا با رویکردی جدید بتوان بسیاری از اسراف‌ها و تبذیرها را به دور ریخت.

ستوده همچنین گفت: صرفه‌جویی و پرهیز از تجملات از مهم‌ترین توصیه‌های اقتصاد مقاومتی است که شایسته است در سطح جامعه تبلیغ شود./س

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، مقاومتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.