سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرسنت آنلاین:

ملت های منطقه بایستی الگوی "جمهوری اسلامی" را برای رسیدن به آمال شان برگزینند

انقلاب اسلامی ایران در سطح سیاسی نشان داده است که تشکیل یک نظام اسلامی نه تنها یک مسئله انتزاعی نیست بلکه یک واقعیت عملی است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کرسنت آنلاین، همانگونه که میلیون ها مسلمان در ایران مراسم سالگرد سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند، واقعیت آنست که در صورت فقدان محبوبیت مردمی حکومت جمهوری اسلامی در ایران، آن حکومت نمی توانست بر چالش هایی که از سوی غرب علیه ایران تحمیل شده است فائق آید که از جمله آنها می توان به سیاست های متجاوزانه آمریکا اشاره کرد.  
 
تظاهرات میلیونی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر این واقعیت را نشان داد که تمامی اشکال جنگ سیاسی، نظامی و رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در تهران شکست خورده و نتوانسته مردم ایران را علیه آن حکومت و مقام معظم رهبری بشوراند.  
 
انقلاب اسلامی ایران در سطح عملی نشان داده است که نظام اسلامی نه یک فرضیه انتزاعی که یک واقعیت عملی بوده است. مردم ایران نشان داده اند که مسلمانان می تواند امور خود را بر پایه اصول قرآنی تنظیم و اجرا نمایند. ایران این مسئله را از طریق سریعترین رشد علمی خود در میان کشورهای جهان در سال 2010 به اثبات رساند. همچنین تعداد دخترانی که به دانشگاهها راه می یابند نیز از 32.5 درصد در سال 1976 به 59.9 درصد در سال 2007 افزایش یافته است. بایستی گفت که چالش استکباری بوجود آمده از سوی دولت آمریکا محدود به خاورمیانه نمی شود و آنها همین سیاست را در قبال کشورهای قاره آفریقا و آمریکای لاتین نیز در پیش گرفته اند.  
 
ارزیابی سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه نشان می دهد که از سال 1979 یعنی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، سیاست آمریکا در جهت جلوگیری از رشد بدیلی اسلامی همچون بدیل جمهوری اسلامی ایران در کل منطقه بوده است.  
 
از سال 1979 به این سو، تمامی اقدامات کشورهای مستکبر غربی در مورد جهان اسلام حول این محور بوده است که چگونه می توانیم نظام اسلامی ایران را تضعیف نماییم.  
 
دولت های غربی نمی خواهند خوشبختی کشورهایی را ببینند که مادی گرا نیستند و از اصول غربی پیروی نمی کنند و در خارج از این چارچوب هستند. واقعیت آنست که زمینه چندانی برای ایجاد بدیل در درون نظام های سیاسی و اجتماعی کشورهای غربی وجود ندارد که از جمله آنها می توان به سرکوب جنبش اشغال وال استریت در آمریکا توسط دولت آن کشور یاد کرد.  
   
همانگونه که در دوسال ابتدایی انقلا سالامی ایران، جنبش اسلامی در ایران با چالش هایی مواجه بود امروز هم در مصر، تونس، بحرین، یمن و لیبی جنبش های اسلامی با چالش هایی مواجع بوده اند اما بر تمامی آنها فائق آمده اند. امروز زمان آن رسیده که جنبش های اسلامی و کشورهای عربی برای یافتن مشکلات خود به صندوق بین المللی پول، سازمان ملل متحد، دولت آمریکا و یا اندیشکده های غربی مراجعه نکنند و الگوی اسلامی ایران را برای خود برگزینند و از آن بیاموزند.  
 
نمی توان انکار کرد که امروز جنبش های اسلامی ای که راه انقلاب سالامی ایران را پیموده اند به پیروزی رسیده اند که از جمله آنها می توان به پیروزی های جنبش جهاد اسلامی، حماس و حزب الله لبنان اشاره کرد. واقعیت آنست که این جنبش ها پیروزی های خود را مدیون الگوبرداری از جمهوری اسلامی ایران هستند.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.