سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع سعودي ها براي آزادي زنان از زندان

شمار زيادي از مردان در عربستان در مقابل زندان الصفرا در شهر البريده تجمع کردند و آزادي زنان بازداشت شده در اين زندان را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اللؤلؤه ؛ مقامات رژيم آل سعود شماري از زنان را که براي درخواست آزادي اعضاي خانواده هاي خود تجمع کرده بودند در اين زندان بازداشت کرده اند. 

شاهدان اعلام کردند مردان تجمع کننده در مقابل اين زندان نماز مغرب را در  مقابل اين زندان اقامه و بر ادامه تحصن خود تا آزادي زنان و کودکان بازداشت شده تاکيد کردند. مقامات رژيم آل سعود شماري از زنان و کودکان بازداشت شده را آزاد کردند ولي تعدادي از آنها هنوز در بازداشت به سر مي برند. زنان  آزاد شده از شکنجه خود در زندان خبر دادند و افزودند نيروهاي امنيتي رژيم چادرهاي آنها را پاره کردند. 

در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که تجمع ها و اعتراضات پراکنده در عربستان نشان دهنده وجود التهاب در مناطق مختلف اين کشور به شمار مي رود آمده است: آخرين اين تجمعات در مقابل زندان الصفرا برگزار شد و شرکت کنندگان در آن خواستار آزادي زنان زنداني شدند. 
تجمع کنندگان شعار «لااله الا الله ظالم دشمن خداست» و «مردم خواستار آزادي زندانيان هستند» سر مي دادند. 

در ادامه گزارش آمده است: سازمان عفو بين الملل نيز از مقامات سعودي خواسته است يازده زن بازداشت شده در زندان ها را فورا آزاد کند. اين سازمان تاکيد کرد اين زنان به سبب شرکت در تظاهراتي براي آزادي اعضاي خانواده هاي خود همچنان در زندان هاي البريده و رياض بازداشت هستند.

نيروهاي امنيتي آل سعود هجده زن و ده کودک را که در اعتراض به بازداشت طولاني مدت اعضاي خانواده هاي خود به بهانه مبارزه با تروريسم، تجمع کرده بودند بازداشت کردند. فيليپ لوتر مدير برنامه خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين الملل تاکيد کرد بر اساس گزارش ها و تصاوير منتشر شده از اعتراضات زنان، اين افراد به صورت کاملا مسالمت آميز تجمع کرده بودند و پلاکاردهاي حاوي اسامي اعضاي بازداشت شده خانواده هاي خود در دست داشتند. 



برچسب ها: زندان ، آزادی ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.