سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبران 14 مارس در جلسات خصوصی خود چه می‌گویند ...

فریادهای اعتراض 14مارس خصوصا جریان المستقبل در مجالس خود درباره برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که نسبت به سقوط نظام سوریه و به دنبال آن تغییر در عرصه سیاسی لبنان به نفع این احزاب وعده هایی داده بودند، به اوج خود رسیده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه البناء، اين روزنامه تصریح کرده است: این احزاب در مجالس خصوصی خود از دلیل خلف وعده کشورهای حاشیه خلیج فارس سخن می گویند مخصوصا اینکه نسبت به تغییرات در سوریه مطمئن نیستند.

این احزاب می گویند ما در دشمنی با نظام سوریه زیاده روی کردیم و از گروههای مسلح با اسلحه و مسلحان حمایت نمودیم واین رویکردما در صحنه سیاسی لبنان نیز تاثیر منفی داشته است.

در این زمینه یکی از رهبران 14 مارس می‌گوید: ما فریب خوردیم بگونه ای که از کشورهای حامی مخالفان سوریه جز وعده های توخالی چیزی ندیدیم ودر این زمینه با طناب پوسیده کشورهای عربی حامی مخالفان سوریه به چاه رفتیم.

این رهبر حزب 14 مارس اعتراف میکند: برخی از کشورها ما را به جنگ داخل سوریه کشاندند و ما را وادار کردند در برابر نظام سوریه موضع خصمانه اتخاذ کنیم ولی ما را تنها در میدان رها کردند که در آن سرنوشت بحران سوریه نامعلوم است از طرف دیگر در عرصه سیاست داخلی لبنان ما بازنده شدیم وبسیاری از فرصتها از جمله انتخابات پارلمانی را از دست دادیم و همه چیز به ضرر حزب ما وارونه شد و اکنون ترس ما این است که حوادث سوریه در لبنان نیز اتفاق بیافتد بگونه ای که باعث شود گروه 14 مارس بهای سنگینی در همه زمینه ها بپردازد

این رهبر 14 مارس در گفتگو با یکی از دوستانش ادامه می دهد : به ما گفتند فقط چند هفته صبر کنید بشار اسد سرنگون می شود سپس این مدت را به چند ماه افزایش دادند ولی بااین حال ما امروز از عکس العمل ترکیه و عربستان سعودی غافلگیر شدیم چرا که از یک سو علنا به نظام سوریه حمله می کنند و از سویی دیگر بطور مخفیانه برای گشودن کانالهای ارتباطی با سوریه واسطه میفرستند و از تبعات این اقدام خود در عرصه سیاسی لبنان خصوصا14مارس که با تمام توان خود در کنار مسلحان ایستاده بود، غافل هستند.

این رهبر عضو 14 مارس اعتراف می کند تصمیم به دشمنی با نظام سوریه یک اقدام شتابزده ای بود که در اثر تصمیم سیاستمداران جریان المستقبل که در راس گروههای لبنانی مخالف با نظام سوریه هستند اتخاذ شد.

وی همچنین با تلخی اعتراف می کند: همه چیز به نفع نظام سوریه در جریان است نظامی که در طول بحران قدرت سیاسی و ديپلماسی خود را حفظ کرده است و علی رغم شکافهایی که در بین ارتش بوجود امده است ارتش همچنان قدرت خود را حفظ کرده است.

این رهبر 14 مارس تصویر نامطلوبی از واقعیت مخالفان لبنان ترسیم میکند.

او معتقد است در شرایط کنونی باید هزاربارهم که شده انتخابات را به تاخیر بیاندازیم تا در موعد خود برگزار نشود چرا که در صورت برگزاری اتنخابات نتایج وحشتناک خواهد بود.

وی در ادامه میگوید می توانیم از طریق مواضع فرانسه و امریکا از به دست اوردن اکثریت پارلمان توسط گروه 8 مارس جلوگیری کنیم و این مساله به نفع خود این کشورها نیز هست.

برچسب ها: مارس ، خصوصی ، لبنان ، جلسات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.