سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آغاز به کار دومین کنگره بین الملی ایمنی جاده ها در مشهد

دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها از امروز با حضور 30 نماینده از کشورهای جهان و مسولین کشوری به مدت دو روز در محل بیمارستان تخصصی رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دبیر این کنگره گفت: در حال حاضر متاسفانه کشور ایران در سطح جهان در بحث تصادفات جاده ای از آمار بالایی برخوردار است.

دکتر عبدالحسینی افزود: در همین راستا در سال گذشته نخستین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها را در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار کردیم که نتیجه این کنگره راهبرد ها و ارائه نظراتی در راستای کاهش تصادفات در سطح جاده ها بود.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی خاطر نشان کرد: 25 و 26 بهمن ماه سال جاری نیز شاهد برگزاری دومین کنگره با همکاری بسیار صمیمانه و خوب نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر جمهوری اسلامی و دیگر ارگان ها و نهاد های مرتبط با این موضوع هستیم؛
عبدالحسینی حضور و مشارکت سازمان بهداشت جهانی
(WHO ) را از نقاط عطف دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها دانست.

وی تصریح کرد: یکی از کشور این است که سازمان بهداشت جهانی قصد دارد ایران را به عنوان پایلوت در این زمینه معرفی کند بنابراین در این زمینه نیازمند همکاری جدی تمامی ارگان ها و نهاد های مرتبط هستیم.

عبدالحسینی در ادامه آموزش همگانی در خصوص اپیدمیولوژی ایمنی جاده ها در موارد تصادفات جاده ای، مراقبت های درمانی حاد به دنبال تصادفات جاده ای و قوانین و مقررات مربوط به ایمنی جاده ها را از عناوین کنگره عنوان کرد و بیان کرد: از دیگر عناوین دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها می توان به گواهینامه و آموزش رانندگی، وسایل ایمنی داخل وسیله نقلیه جهت حفاظت سرنشینان، ایمنی به هنگام تعمیرات جاده ای و روانشناسی حمل و نقل و ایمنی جاده ها اشاره کرد.

به گفته وی تحقیقات و ایمنی جاده ها، کودکان و ایمنی جاده ها، رسانه ها و ایمنی جاده ها و روش های جدید در امر ایمنی جاده ها نیز از دیگر عناوین این کنگره است.

وی در ادامه با اشاره به شرکت گسترده میهمانان خارجی در این کنگره گفت: در دومین کنگره شاهد شرکت گسترده میهمانانی از بیش از 30 کشور جهان هستیم که البته تمامی این افراد از صاحب نظران برجسته در این امر محسوب می شوند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری نمایشگاه جانبی در راستای فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاه سازی در این زمینه در حاشیه دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها خبر داد/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.