سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امكان جعل كد رهگيري شبنم محال است

مدیر پروژه طرح شبنم با رد برخي شايعات در مورد جعل برچسب شبنم ، گفت: به دلیل وجود دیتا سنتر سيستم كد رهگيري شبنم کاملا امن و به هیچ عنوان امکان تقلب و چاپ برچسب جعلی شبنم در آن وجود ندارد.

غلامرضا نوري زاده ‌در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت :‌ از ابتدای اجرای این طرح 300 میلیون درخواست برای الصاق برچسب بر روی کالاهای وارداتی اعلام شده كه از اين ميزان ‌تاکنون نزدیک به 200 میلیون قلم کالا برچسب دریافت کردند.

نوري زاده گفت :‌مردم می توانند برای اطمینان خاطر خود  کالا هاي مورد نظر را با شماره بارکد استعلام کرده و از اصیل بودن آن مطمئن شوند. علاوه بر آن می توانند تخلفات مربوط به کالاهایی که بارکد آن مخدوش است یا بارکد ندارد را گزارش دهند.

وي ياد آور شد: در صورتی که تعداد معینی از تخلفات توسط یک فرد گزارش و این گزارش ها با بررسی بازرسان نهادهای نظارتی تایید شود، فرد مورد تشویق قرار خواهد گرفت.

مدیر پروژه طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) خاطر نشان كرد: به دلیل وجود دیتا سنتر(مرکز داده ها)سيستم کد رهگيري کاملا امن و به هیچ عنوان امکان تقلب و چاپ برچسب جعلی شبنم وجود ندارد .

 وي تصريح كرد: برچسب شبنم که از سال 90 اجرایی شده ، دارای یک بارکد دوبعدی منحصر به فرد است که روی هر قلم کالا درج می شود و حاوی اطلاعات کامل درباره کالا بوده و قابلیت استعلام اصالت کالا از طریق گوشی تلفن همراه دوربین دار و نرم افزار مربوطه، تلفن گویای 88969296 ، ارسال پیامک به 3000392 و همچنین استعلام ازسامانه شبنم به آدرس www.shabnam.ir را دارد.

درحال حاضر کلیه لوازم خانگی ، رایانه و ملحقات آن ، لوازم و تجهیزات پزشکی ، کالاهای صوتی و تصویری ، مکمل های غذایی و دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی ، لوازم ساختمانی از جمله شیرآلات بهداشتی، انواع اسباب بازی ها، لوازم ورزشی باطری های قلمی، انواع ساعت، ماشین حساب، تلفن ثابت بی سیم و با سیم، انواع قطعات گوشی تلفن همراه، پتو، حوله، انواع چتر و چمدان و کیف، کفش، مجسمه دکوری، سایر وسایل دکوری، اقلام خوراکی، آشامیدنی، کنسرو ها دارای بسته بندی یا جعبه قوطی، شیرخشک ، قندهای افزودنی ،پارچه ، یراق آلات مبلمان ، کلید و پریز و برخی اقلام دیگر در طرح شبنم قراردارند.

مرحله اول طرح شبنم اول آبانماه سال 90 ، مرحله دوم آن اول اردیبهشت ماه سال 91 و مرحله سوم از 15 دی ماه سال عملیاتی شده است ./س
برچسب ها: کد رهگیری ، شبنم ، دیتا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.