سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در کشور

سامانه برخط ازدواج و طلاق در چهارمحال و بختیاری رونمایی شد

سامانه برخط ازدواج و طلاق برای نخستین بار در کشور در استان چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.




به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از این سامانه اظهار کرد: با وجود فشارها و تبلیغات منفی دشمنان و وجود مشکلات اقتصادی در کشور امروز شاهد رونمایی از دستاوردی جدید و نوین در کشور هستیم که برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در استان اجرا شده است.

یزدان جلالی راه‌اندازی این سامانه را یکی از برنامه‌های مورد نیاز مدیریتی استان دانست و افزود: همه ما بر این مسئله واقف هستیم که ازدواج به عنوان یک هنجار اجتماعی لازمه تداوم حیات بشر است.

وی خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام نیز تأکید بسیاری بر ازدواج دارد به طوری که بر اساس حدیث نبوی تکمیل دین هر فرد با ازدواج محقق می‌شود.

جلالی با تأکید بر ضرورت تحقق دولت الکترونیک تصریح کرد: ملت ایران امروز به سمتی حرکت می‌کند که دولت الکترونیک در حال شکل‌گیری است و این استان نیز نباید از غافله تمدن امروز که دسترسی به تکنولوژی جدید است عقب بماند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای سامانه برخط ازدواج و طلاق تصریح کرد: تطبیق مشخصات اظهار شده از سوی زوجین با مشخصات واقعی آنان در بانک اطلاعات سازمان ثبت احوال در کاهش جرایم مربوط به ازدواج و طلاق تأثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه از ارائه سنی اعلامیه‌های مربوط به ازدواج و طلاق از سوی دفاتر به ثبت احوال جلوگیری شده و به صورت برخط بر روی بانک اطلاعات ثبت احوال قرار می‌گیرد.

جلالی اضافه کرد: این نرم‌افزار قابلیت گزارش‌گیری‌های مختلف به صورت دقیق و لحظه‌ای از وقایع ازدواج و طلاق در هر روز و هر دوره چه شهری و چه روستایی و همچنین نسبت ازدواج به طلاق در هر شهر و اختلاف سند زوج نسبت به زوجه در هر دوره در بخش ازدواج، میانگین طول زندگی مشترک در بخش طلاق و نیز وضعیت شغل، تحصیل و سوابق قبلی ازدواج زوجین و میانگین صداق‌های تعیین شده را در طول دوره‌های معین خواهد داشت.

سامانه برخط ازدواج و طلاق برای نخستین بار در کشور در استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل ثبت اسناد، مدیرکل ثبت احوال و مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.
برچسب ها: سامانه ، ازدواج ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.