سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم ناعادلانه کشتی و صدای اعتراض هایی که همچنان ادامه دارد

مارتینتی: فدراسیون جهانی این معضل را به زودی حل می کند

رافائل مارتینتی در پیامی اعلام کرد که فیلا مانع حذف کشتی از المپیک خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در پی حذف کشتی مارتینتی در پیامی اعلام کرده است:‌ تصمیم اخیر IOC برای حذف کشتی از بازی های المپیک به زودی با رایزنی های فیلا حل خواهد شد.

فیلا در تاریخ 16 و 17 فوریه یعنی سه روز دیگر اجلاسی در این خصوص برگزار میکند و در آن می‌کوشد یک استراتژی جهانی را برگزیند، موضعی که تمام فدراسیون‌ها در سطح جهان در آن مشارکت کرده و سهم دارند.

مارتینتی از همه سایت های کشتی درخواست حمایت کرده است.

تصمیم ناعادلانه کشتی و صدای اعتراض هایی که همچنان ادامه دارد

بعد از تصمیم غیر منطقی هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در خصوص حذف کشتی از رقابت های المپیک 2020 همچنان صدای اعتراض های مختلف از گوشه و کنار جهان به گوش می رسد بعد از اینکه کشورهای زیادی همچون ایران، آمریکا، هند و آلمان اعتراضشان را نسبت به این تصمیم اعلام کردند این بار نوبت روس ها رسید تا خود را نشان دهند.

رئیس فدراسیون کشتی روسیه بعد از شنیدن خبر حذف کشتی با عصبانیت گفت: این اتفاق قابل هضم نیست و دوستداران کشتی سراسر جهان باید برای جلوگیری از حذف آن از المپیک تلاش کنند.

جورج بوروس هم یکی دیگر از معترضان بود که اعلام کرد، حذف کشتی نگران کننده است، کشتی رشته ای مردانه و کهن است و باید در المپیک حفظ شود، کشتی نه تنها برای روسیه یک رشته ورزشی است بلکه تاریخچه ما است و کشتی گیران ما در تمام جهان شناخته شده اند.

براساس این گزارش فدراسیون کشتی روسیه در بازتاب این خبر بیانیه کمیته ملی المپیک ایران و صحبت های محمد علی آبادی را منتشر کرده است اما یکی دیگر از کسانی که در مقابل شنیدن خبر حذف کشتی واکنش نشان داده، رافائل مارتینی رئیس فیلا است که اعتراض خود را از طرف سایت کشتی فدراسیون آلمان به خانواده کشتی این کشور پیام داده است، در این پیام وی آمده است: تصمیمی که در خصوص کشتی گرفته شد در اصل تصمیم کمیته اجرایی IOC است که می خواهند کشتی را از 2020 از المپیک ها حذف کنند.

وی از تمامی ارکان کشتی جهان خواسته تا از کشتی حمایت کنند.

فیلا اعلام کرده که مقابل این تصمیم مقاومت خواهد کرد و تصمیم نهایی نیز قرار است در ماه سپتامبر اعلام شود.

لازم به ذکر است، ورزش کشتی از سال 1896 جزو رشته های اصلی رقابت های المپیک دوران مدرن بوده است./آق


برچسب ها: کشتی ، فیلا ، ioc ، مارتینتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.