سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

پوشش۳۶ درصدی جمعیت روستایی و عشایر کشور از خدمات بیمه

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور از پوشش ۳۶ درصدی جمعیت روستایی و عشایری کشور از خدمات بیمه ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

سید مجید موسویان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این صندوق مانند تمامی صندوق های بازنشستگی در بخش های مختلف؛ مستمری برای بیمه شدگان، از کار افتادگی و پیری پرداخت می کند، تصریح کرد: در صندوق های دیگر، عضویت اجباری و توسط کارفرما انجام می شود اما در صندوق عشایر و روستایی، عضویت اختیاری است.

وی اظهارکرد: اگرچه بیمه اختیاری در سطح دنیا ناموفق است، اما بدلیل سطح بالای بینش روستاییان این نوع بیمه مورد استقبال آنها قرار گرفته است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه درحال حاضر یک میلیون و 100هزار خانوار روستایی و عشایر تحت پوشش این نوع بیمه قرار دارند، افزود: این رقم معادل 36 درصد افراد مشمول این بیمه است.

موسویان، با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 21 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار دارند،گفت: این رقم معدل 53 درصد مشمولان این نوع بیمه است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هنوز مرحله بازنشستگی به دلیل نوپایی در صندوق وجود ندارد، 14 هزار خانوار مستمری بازماندگان تحت پوشش این بیمه قرار دارند./س

برچسب ها: بیمه ، روستایی ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.