سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعاي جديد دو تن از نظاميان آمريكائي:

حادثه بنغازي كار "جان برنان" بوده است

در كتاب جديدي كه از سوي دو تن از نظاميان پيشين آمريكائي منتشر شده است نويسندگان مدعي شده اند كه حمله به سفارت آمريكا در بنغازي در سپتامبر سال 2012 ميلادي اقدامي بشدت برنامه ريزي شده از سوي "جان برنان" مشاور امور ضد تروريسم كاخ سفيد بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، "جان مورفي" نظامي پيشين نيروي دريايي آمريكا و "برندون وب" نظامي بخش عمليات ويژه ارتش آمريكا دو نويسنده اين كتاب مدعي شده كه "جان برنان" نامزد پيشنهادي اوباما براي كسب مقام رياست سازمان سيا مستقيما دستور انجام عمليات حمله به سفارت آمريكا در بنغازي را صادر كرده بود و پشت پرده اين ماجرا قرار داشته است. 

اين دو نظامي پيشين آمريكائي در كتاب خود تحت عنوان "بنغازي: گزارشي قطعي" مدعي شده اند كه "ديويد پترائوس" رئيس پيشين سازمان سيا و ساير مقامات امنيتي آمريكا از اين مسئله اطلاعي نداشته اند.

آنان مدعي شده اند كه استعفاي پترائوس نيز از سوي مقامات ارشد سيا برنامه ريزي شده بود و اين بدليل اختلاف نظر آنان با پترائوس بوده است.

اين دو نويسنده مي افزايند كه مقامات سيا از رابطه پنهاني و نامشروع پترائوس با معشوقه اش برادول پيش از آنكه اين موضوع به اطلاع اف بي آي برسد آگاه شده بودند و سعي داشتند تا با توطئه چيني او را وادار به كناره گيري نمايند. 


برچسب ها: بنغازی ، برنان ، آمریکا ، سیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.