سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

1300 مگاوات قدرت نیروگاهی به شبکه خوزستان افزوده می شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ ای خوزستان اظهار کرد: هزار و 300 مگاوات قدرت نیروگاهی در دو بخش دولتی و خصوصی در برنامه‌ کاری احداث شبکه ‌های نیروگاهی استان قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مسعود معین پور در کنفرانس ملی نیروگاههای برق کشور با اشاره به قابلیت های استان در بخش برق و نیروگاه، اظهار کرد: شبکه برق خوزستان دارای هفت نیروگاه برق آبی، 39 واحد نیروگاهی به ظرفیت تقریبی هفت هزار و 970 مگاوات و یک نیروگاه برق آبی با دو واحد نیروگاهی به ظرفیت تقریبی 100 مگاوات در فارس است.
وی با بیان اینکه در مجموع 68 درصد قدرت نصب شده نیروگاهی برق آبی کشور در استان خوزستان است، افزود: این استان جایگاه نخست قدرت نصب شده نیروگاهی در کشور است.
 
معین پور همچنین با اشاره به نیروگاههای حرارتی استان، گفت: سه نیروگاه حرارتی بخش خصوصی با 15 واحد نیروگاهی به ظرفیت نصب شده یک هزار و 336 مگاوات و دو نیروگاه حرارتی بخش دولتی با 10 واحد نیروگاهی به ظرفیت نصب شده 2 هزار و 389 مگاوات از مهمترین ظرفیتهای استان در این بخش است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و 300 مگاوات قدرت نیروگاهی اعم از بخش دولتی و خصوصی در برنامه‌ کاری احداث شبکه ‌های نیروگاهی استان قرار دارد که بخشی از این ظرفیت تا قبل از پیک سال 92 به شبکه خوزستان می پیوندد.
 
شبکه برق خوزستان رتبه دوم کشور
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اظهار کرد: شبکه برق خوزستان با داشتن 185 پست برق انتقال فوق توزیع به ظرفیت 24 هزار و 650 مگاوات آمپر، 8 هزار و 300 کیلومتر مدار خطوط انتقال فوق توزیع و یکهزار و 500 کیلومتر فیبر نوری از بزرگترین شبکه ‌های برق کشور پس از برق منطقه ‌ای تهران است.
 
وی افزود: در پیک سال جاری نیروگاههای حرارتی 56 درصد و نیروگاههای برق آبی، 46 درصد تولید انرژی را برعهده داشته‌ اند.
 
معین پور در بخش دیگر سخنان خود به برنامه های توسعه ای این شرکت اشاره کرد و گفت: توسعه نیروگاه بخاری رامین شامل احداث واحدهای هفتم و هشتم و توسعه نیروگاه گازی آبادان، توسعه نیروگاه گازی خرمشهر، احداث نیروگاه گازی ماهشهر و احداث نیروگاه گازی بهبهان از برنامه ‌های ویژه دولت و بخش خصوصی به منظور احداث و توسعه ظرفیت نیروگاهی شبکه کشور در خوزستان است.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ ای خوزستان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری ویژه در صنعت برق، افزود: با وجود رشد 60 درصدی احداث نیروگاهها، رشد 80 درصدی احداث پست‌ های برق، رشد 45 درصدی خطوط انتقال و رشد 68 درصدی بار شبکه خوزستان در دولت ‌های نهم و دهم، اما همچنان توسعه سرمایه گذاری در این بخش ضروری است./س
برچسب ها: قدرت ، نیروگاه ، افزوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.