سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفت‌و گوی رئیس مجلس با شبکه C۴۲پاکستان؛

ترویج افکار اقبال لاهوری در دنیای اسلام ضروری است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنیای اسلام هم اکنون به تفکرات اقبال لاهوری نیازمند است،گفت:مرحوم اقبال لاهوری غرب را به خوبی می‌شناخت و همین تفکر موجب شد که این شاعر در اشعارش عالم اسلام را به برادری و اخلاق دعوت کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۲۵ بهمن) در گفت و گو با تلویزیون C۴۲پاکستان با بیان اینکه حضور من بر مزار اقبال لاهوری برای دومین بار صورت گرفته است، گفت: مرحوم اقبال لاهوری در ایران شخصیت ممتازی است و مردم اشعار او را می شناسند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعر نوشته شده بر سر مزار اقبال لاهوری، افزود: این شعر اساس فکر اقبال را نشان می‌دهد که بر اساس آن ترک، فارس و افغانی اصل تشخص اسلامی نیستند.

وی با اعلام اینکه تفکر اقبال لاهوری همان فکری است که هم‌اکنون به آن نیاز داریم، یادآور شد: از این رو ترویج افکار اقبال در دنیای اسلام ضروری است.

لاریجانی با اعلام اینکه مرحوم اقبال لاهوری غرب را به خوبی می‌شناخت، تصریح کرد: لذا این تفکر موجب شد که این شاعر در اشعارش عالم اسلام را به برادری و اخلاق دعوت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری بازدید از مسجد پادشاهی لاهور نیز افزود: این مسجد، مسجد زیبا و دیدنی است.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.