سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

فروش 2 میلیارد ریالی کرمان در جشنواره ملی عشایر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: صنایع دستی عشایر استان کرمان در جشنواره ملی صدای عشایر 2 میلیارد ریال به فروش رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان، حسین شمس‌الدینی در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان با برپایی 40 غرفه صنایع دستی حضور پررنگی در جشنواره ملی صدای عشایر داشت که موفق شد در زمینه صنایع دستی 2 میلیارد ریال فروش داشته باشد.

وی اظهار داشت: استان کرمان همچنین با برپایی چهار سیاه چادر و یادمان شهدای عشایر در جشنواره ملی صدای عشایر حضوری فعال داشت و مورد استقبال استان‌های دیگر قرار گرفت.

شمس‌الدینی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران طی هفته دوم اسفند ماه افزود: این همایش که با حضور گسترده سرمایه‌گذارانی از سراسر کشور برگزار می‌شود، فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی محسوب می‌شود.

وی از برپایی همایش ملی باستان‌شناسی جیرفت و همایش بین‌المللی تمدن هلیل‌رود در 11 اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این همایش‌ها فصل جدید کاوش‌های حوزه هلیل‌رود نیز آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی سفر مهر با هدف توسعه فرهنگ سفر ابراز داشت: در مرحله اول‌ این طرح برای رانندگان تاکسی، اتوبوس و رانندگان بین‌راهی اجرا می‌شود.

شمس‌الدینی خواستار همکاری هر‌چه بیشتر دستگاه‌های دولتی و غیر‌ دولتی برای اجرای طرح سفر مهر شد و گفت: رانندگان بهترین سفیران برای حوزه گردشگری هستند که می‌توانند ظرفیت‌های استان را به دیگران انتقال دهند.

وی همچنین بر آموزش رابطان گردشگری در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: رابطان گردشگری با داشتن اطلاعات کامل و جامع از مناطق سیاحتی در زمینه ترویج بحث گردشگری موثر واقع می شوند./س

برچسب ها: فروش ، جشنواره ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.