سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد:

وضعیت فقر و فاصله طبقاتی در جهان به وضعیت هشدار رسیده است

معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل نسبت به افزایش فقر مطلق در بسیاری از مناطق جهان هشدار داد و بحرانهای کنونی اقتصادی و مالی در جهان را از عوامل موثر بر توسعه اجتماعی کشورها قلمداد کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی در نشست کمیسیون توسعه اجتماعی این سازمان نسبت به افزایش فقر مطلق در بسیاری از مناطق جهان هشدار داد و بحرانهای کنونی اقتصادی و مالی در جهان را از عوامل موثر بر توسعه اجتماعی کشورها قلمداد کرد.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارشات متعدد منتشره توسط سازمانهای بین‌المللی در خصوص عدم امنیت غذایی تعداد زیادی از مردم در جهان که حدود 852 میلیون نفر در جهان و بویژه در کشورهای در حال توسعه را در بر می‌گیرد، بر اهمیت ویژه  فقرزدایی تأکید کرد.

غلامحسین دهقانی توجهات را به گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد جلب کرد که ظرف چهار سال گذشته بحران اقتصادی و قیمت بالای مواد غذایی و سوخت در جهان باعث کاهش روند فقرزدایی گردیده و به مردم آسیب پذیر صدمه زده است.

وی خواستار نگاه متوازن به موضوع فقر برای جلوگیری از ورود به دور باطل غفلت از بخشی از جمعیت فقیر جهان شد.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان بحرانهای جاری اقتصادی و مالی جهانی را دارای تاثیرات جدی منفی بر توسعه اجتماعی دانست که باعث کاهش شدید شغل و افزایش سریع بیکاری شده است.

وی افزود: برآوردهای کلی نشان می‌دهد که در بسیاری از مناطق جهان، افزایش فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا به وضعیت هشدار رسیده است.

غلامحسین دهقانی ضمن تشریح برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از افراد مسن، جوانان و معلولان اظهار داشت: براساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته‌ای را در همکاری‌های جنوب - جنوب از طریق مبادله دانش، فناوری، تحقیقات و آموزشهای علمی در سطح منطقه‌ای و جهانی ایفا کرده است و بر همین اساس UNDP قصد دارد تا شبکه جهانی مبادله اطلاعات و همکاریهای جنوب - جنوب را با ایران ایجاد کند.

انتهای پیام/

پ2

برچسب ها: سفیر ، فقر ، ملل ، دهقانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.