سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور احمدی نژاد صورت گرفت

تصویب و ابلاغ جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) در شورای عالی انقلاب فرهنگی

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) با نگاه جهان شمول و با رویکرد اسلام و دانشمندان و نخبگان جهان اسلام تصویب و ابلاغ شد. این مصوبه از سال 92 توسط معاونت علمی وفناوری رییس جمهور قابل اجرا بوده و برنامه ریزی های اولیه آن آغاز شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که شامگاه (سه شنبه) به ریاست احمدی نژاد تشکیل شد، جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) با نگاه جهان شمول و با رویکرد اسلام و دانشمندان و نخبگان جهان اسلام تصویب و ابلاغ شد. این مصوبه از سال 92 توسط معاونت علمی وفناوری رییس جمهور قابل اجرا بوده و برنامه ریزی های اولیه آن آغاز شده است.

براساس این مصوبه دانشمندانی که در عرصه های مختلف علمی و فناوری در جهان بویژه دنیای اسلام ابتکار و نوآوری دارند شناسایی و تجلیل می شوند و هدف اصلی آن ایجاد تحرک در بین دانشمندان در عرصه بین الملل و جهان اسلام است.

همچنین در این جلسه راهبردهای اصلی سند مهندسی فرهنگی تصویب و بررسی بقیه مفاد آن به جلسات آینده موکول شد.

در این نشست سند جامع هوافضا نیز مورد بررسی قرار گرفت، رویکرد این سند هماهنگی و انسجام بخشی به جریان علمی کشور در بخش هوا فضا است .

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای جلسه از حضور توام با شور و شعور و مشارکت میلیونی ملت ایران در راهپیمایی22 بهمن قدردانی کرده و آنرا نماد وحدت و همبستگی ملی و پشتیبانی مردم از انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب و باعث ناکامی و شکست دشمنان برشمردند.

همچنین اعضای شورای انقلاب فرهنگی ضایعه درگذشت دکتر حبیبی را بعنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گرامی داشته و از نقش بی بدیل ایشان در عرصه فرهنگ تجلیل کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورای ، عالی ، انقلاب ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.