سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت شدید آزمايش هسته ای کره شمالی توسط شورای امنيت

شورای امنیت در جلسه ای آزمایش هسته ای کره شمالی را بررسی و آن را بشدت محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران    به گزارش خبرگزاری فرانسه ، شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه آزمایش هسته ای جدید کره شمالی را به شدت محکوم کرد. این آزمایش سومین آزمایش هسته ای کره شمالی است.

قطعنامه سازمان ملل که روز یکشنبه به اتفاق آرا به تصویب رسید گفت به خاطر شدت حرکت متمردانه کره شمالی، این شورای پانزده عضوی کار را برای اتخاذ اقدامات مناسب در این باره فورا آغاز خواهد کرد.

شورای امنیت در این بیانیه که کیم سونگ هوان وزیر امور خارجه کره جنوبی آن را برای خبرنگاران قرائت کرد گفت:  اعضای شورای امنیت به شدت این آزمایش را که نقض شدید سه قطعنامه پیشین این سازمان است محکوم می کنند.

این بیانیه افزود: هنوز هم خطر آشکاری در کره برای صلح و امنیت جهانی وجود دارد. بر اساس تعهد اعضای سازمان ملل به اتخاذ اقدام مناسب و نیز شدت این تخلف، اعضای این شورا کار را برای اتخاذ اقدامات مناسب در قطعنامه ای جدید فورا آغاز خواهند کرد.

این بیانیه هیچ اشاره مستقیمی به تحریم نکرد اما آمریکا و متحدانش خواستار اقدامات فوری شدند.

سوزان رایس سفیر آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت:  شورای امنیت باید در برابر تهدید مداوم کره شمالی پاسخی سریع، قاطع و معتبر بدهد.

وی گفت: با اقدامات پیونگ یانگ  مدارا نخواهد شد و این اقدامات به انزوای بیشتر کره شمالی و فشار بیشتر تحریم های سازمان ملل خواهد انجامید.

وی گفت این شورا باید فطعنامه ای تصویب کند که  در برابر رشد تسلیحات هسته ای کره شمالی و برنامه موشک بالستیک آن و نیز توانایی آن برای فعالیت های اشاعه ممانعت بیشتری ایجاد کند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
محمد
۱۰:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
من نمی دونم امریکا خودش یه ماه پیش ازمایش هسته ای داشت کسی بهش چیزی نگفت حالا نوبت یه کشور دیگه میرسه کل دنیا میشن یه طرف
رضا
۲۲:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
امیدوارم این بمبو تو امریکا منفجر کنه؟؟؟؟؟؟؟
علی
۲۲:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
چرا شورای امنیت آزمایش هسته ای چند هفته پیش آمریکا را محکوم نکرد؟؟؟؟؟؟!!!!!!!