سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوازنده بخش استعدادهاي درخشان:

تاثیر شرکت در جشنواره های گذشته به خوبی بر روند کاری هنرمندان احساس می شود

بنیاد نخبگان از جمله ایده های بی نظیری است که در عرصه موسیقی کشور اتفاق افتاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و هشتمين جشنواره  بين المللي موسيقي فجر، مرتضي شيركوهي با اعلام اين خبر  گفت: تاثیر شرکت در جشنواره های گذشته به خوبی بر روند کاری هنرمندان احساس می شود.
او كه از  سوي دبير جشنواره به عنوان نخبه موسيقي به بنياد نخبه گان كشوري معرفي شده‌است، در ادامه تصريح كرد: ‌ روند رو به رشد در تمامی بخش های جشنواره موسیقی در جریان است. در بخش بین‌الملل به همت  رامين صدیقی، نوازندگان بنام و بزرگی دعوت شده اند که طبعا تاثیر زیادی روی هنرمندان داخلی دارد. البته جشنواره با استمرار و تداوم است که می تواند اثربخش باشد و اگر اجراها و پیگیری ها تنها به جشنواره فجر محدود شود اثر خود را از دست می دهد.
وي که در دو سال گذشته در جشنواره موسیقی فجر مقام دوم در آهنگسازی موسیقی کلاسیک را کسب کرده  با بیان این مطلب گفت :‌ » با توجه به اینکه در جشنواره های 26 و 27 موسیقی فجر هم شرکت داشته ام روند موثر این جشنواره را به خوبی بر کارهایم احساس می کنم ، این بخش و کسب رتبه در آن علاوه بر آشنا شدن مخاطب با اسم و کار من باعث شد که اعتبار بیشتری در عرصه هنر پیدا کنم و برای آهنگسازی به صدا و سیما معرفی و مشغول به کار شوم و همچنین کمک کرد تا زودتر و راحت تر آلبوم آکادمیکم را که در جشنواره امسال آن را روی صحنه اجرا خواهم کرد ارائه دهم.» 
در ادامه گفت :‌« ايجاد بخش استعدادهای درخشان جشنواره که به همت  دكتر حسن ریاحی انجام شده گام مثبت بزرگی محسوب مي‌شود .  شناخته شدن هنرمندانی که توانایی زیادی دارند و استفاده از آنها کمک بسیار زیادی به ارتقای سطح موسیقی کشور می کند به خصوص در سبک هایی که کمتر بین مردم شناخته شده هستند و مخاطب کمتری دارند این کار می تواند باعث ارائه کارهای قوی تری شود که طبعا مخاطب بیشتری  جلب خواهد کرد . »
 او در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، در قالب گروهی دو نفره رسیتال پیانو را در روز شنبه 28 بهمن ماه ساعت 18:30 در فرهنگسراي ارسباران اجرا مي كند.
 گفتني است؛ بخش استعدادهای درخشان بخش نوینی است که برای اولین بار در جشنواره بین المللی موسیقی فجر برگزار می شود، در این بخش 8 گروه  موسیقی کلاسیک غیر ایرانی در سالن رودکی از 25 بهمن تا یک اسفند به روی صحنه می روند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.