سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهد واگرایی صنفی در بین آحاد جامعه پزشکی بوده ایم

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: راهبرد اساسی در آینده نظام پزشکی کشور باید صیانت بیش از پیش قداست و منزلت جامعه پزشکی باشد.

دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه در سال های اخیر علیرغم گسترش کمی و کیفی جامعه فرهیخته پزشکی کشور، شاهد گسترش روز افزون انفکاک صنفی در بین آحاد جامعه پزشکی بوده ایم به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم انتظار حرکت اجتماعی جامعه پزشکی به جای حرکت پر توان و با صلابت به سمت همگرایی درونی تا حدی به سمت واگرایی صنفی و حرفه ای بوده است.

وی افزود: انفعال درونی جامعه پزشکی همراه با دلزدگی روز افزون قشر جوان جامعه پزشکی کشور از آفات اجتماعی نگران کننده در تعاقب این رویکرد تلخ اجتماعی بوده است.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه خروج از بن بست های کنونی بدون اتکا به انسجام درونی ممکن نیست خاطر نشان ساخت:اگر امروز این تصور خام بر جامعه پزشکی مستولی شود که برای خروج از بن بست های کنونی، بدون اتکا به انسجام درونی مرتفع شدن یکباره و ناگهانی تمام مشکلات صرفا با استفاده از اختیارات پیش بینی شده در قانون جدید شدنی است، ساده اندیشی مطلق است./ع2

برچسب ها: صنفی ، جامعه ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.