سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئولیتهای جمعیتهای ملی در ارائه ایمن مراقبتهای درمانی درگیری های مسلحانه برگزار شد

رئیس جمعیت هلال احمر از برنامه مسئولیتهای جمعیتهای کلی در ارائه ایمن مراقبتهای درمانی در درگیری مسلحانه که از امروز 24 بهمن ماه شروع و تا 26 ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابوالحسن فقیه ، رابرت ماردینی رئیس عملیات کمیته بین المللی صلیب سرخ در خاورمیانه نزدیک ،پی یر ریتر رئیس نمایندگی کمیته بین الملل صلیب سرخ در ایران در همایشی در نقل پارسیان در جمع خبرنگاران  گفت: مراقبتهای درمانی در معرض خطر از جمله مسائل مهم رضایتی در مباحث امداد رسانی تلقی می شود که بواسطه اهمیت فوق العاده آن این موضوع در کنفرانس بین المللی سال 2011 مطرح و از آن تاکنون در دستور کار نهضت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پرستاران و پزشکان بحرینی به جرم انجام وظایف انسانی و حرفه ای خود یعنی کمک به درمان و مداوای مجرمین نا آرامی های اخیر با بازداشت محاکمه و زندان مواجه بودند.

فقیه خاطر نشان کرد: نشست تهران در راستای مبافت صورت گرفته در نشست نروژ نمایندگان 14 جمعیت ملی و نمایندگانی از کمیته بین المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین المللی جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر را گرد هم آورده تا به چالش های فراروی جمعیتهای ملی در ارائه ایمن مراقبتهای بهداشتی نقش جمعیتهای ملی در منازعات مسلحانه اقدامات بالنوه در افزایش پذیرش، دسترسی و امنیت عملیاتی و تاثیر جمعیتعای ملی بر تقویت حفاظت پرسنل کادر میانی در عملیات های امدادی و درمانی باید کرد و تاکید بر مدافعه گری و ارتباطات بپردازند.

همچنین در ادامه رابرت ماردینی گفت: در حالیکه برخی موارد بیمارستانها و آمبولانسها مستقیما مورد حمله قرار می گیرند که موجب کشته و زخمی شدن بیماران و کارکنان مراقبتهای درمانی می شود موارد بسیار بیشتری از حملات غیر مستقیم وجود دارند.

وی ادامه داد: کمیته بین المللی صلیب سرخ، صدها مورد از حوادث خشونت آمیزی که مراقبتهای درمانی را تحت تاثیر قرار داده اند را در طول دو سال و نیم از سال 2008 میلادی، در 16 کشور که در آنها فعالیت می کند مورد تحلیل قرار داده و مستند کرده است.

به منظور بررسی موضوع خشونت و تاثیر آن بر مراقبتهای درمانی، در سی و یکمین کنفرانس بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در نوامبر 2011 از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواسته شد تا مشاوره های لازم را با کارشناسان دولتی، نهضت صلیب سرخ و هلال احمر و دیگر کنشگران فعال در بخش مراقبتهای درمانی به عمل آورد.

وی ادامه داد:در 2015 در زمان سی و دومین کنفرانس بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ، کمیته بین المللی صلیب سرخ گزارش پیشرفت های حاصله در طول 4 سال تقدیم خواهد کرد./ف

برچسب ها: احمر ، مسلحانه ، شروع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.