سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراهیم موسی:

بیش از 1200 سال پیش زن‌ها در اسلام حق رای داشتند

نماینده نیجریه گفت: بیش از 1200 سال پیش در دوران پیامبر(ص) زن‌ها‌ برای انتخاب رهبران خود از حق رای برخوردار بودند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ابراهیم موسی نماینده نیجریه در نشست تخصصی بین‌المللی "نقشه راه احیا حقوق بشر و میثاق حقوق زن در اسلام" اظهار داشت:‌ من به شخصه شاهد نقض حقوق بشر توسط غربی‌ها و به ویژه آمریکا بوده‌ام، چیزی که در اسلام وجود نداشته است.

وی افزود: قرآن به حقوق بشر، حقوق زن و رهایی از تروریسم و همچنین کرامت انسانی در مورد زنان تاکید کرده و انسان‌ها را به رعایت حقوق یکدیگر سفارش کرده است.

موسی تصریح کرد: اسلام به خانم‌ها حقوق و مسئولیت‌هایی را داده که در مذاهب و قوانین اساسی  کشورهای دیگر نمی‌توان یافت.

نماینده نیجریه با تاکید بر نقش تبلیغات غرب بر وجهه اسلام خاطرنشان کرد: کشورهای غربی با استفاده از پروپاگاندا سعی بر این دارند که حقوق زنان توسط مسلمانان رعایت نشده است.

وی در ادامه بیان داشت: در اسلام زن‌ها به عنوان شخصیت مستقل و به عنوان شریک آقایان محسوب می‌شوند و تمامی امتیازات برای زن و مرد به طور مساوی در نظر گرفته شده است.

موسی اظهار داشت: بیش از 1200 سال پیش خانم‌ها در دوران پیامبر (ص) برای انتخاب رهبران خود حق رای داشتند و در زمان جنگ در بخش تدارکات و کمک به مجروحین مشارکت می‌کردند که به معنای نقش زنان در جامعه است.

نماینده نیجریه  با اشاره به حقوق اقتصادی زن در جامعه گفت: حتی شوهر نمی‌تواند دارایی زن را دخل و تصرف کند و امتیاز زن ها در اسلام این است که مستقل باشند و دارایی خود را با میل خود خرج کنند.

وی در ادامه بیان داشت: زن در اسلام از حق ازدواج و حق انتخاب همسر برخوردار هستند.

موسی با اشاره به بنیان خانواده و ازدواج در غرب خاطرنشان کرد: زن‌ها در غرب باید نام خانوادگی خود را تغییر دهند و هویت خود را از دست می‌دهند که در اسلام به زن‌ها ارزش و استقلال داده شده تا از هویت اجتماعی برخوردار باشند.

نماینده نیجریه با توجه به شرایط فعلی کشور نیجریه و مسئله زن در آن تصریح کرد: هنگامی که اختلافی میان خانواده بوجود می‌آید متاسفانه حق زنان پایمال می‌شود و نمی‌توانند از حقوق خود بنا بر قوانین اسلام برخوردار باشند؛ همچنین نسل جدید ما با الگوبرداری از سبک زندگی غربی با مشکل روبرو شده که کرامت انسانی را از میان برده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اسلام مرد موظف است مایحتاج زن را تامین کند در صورتی که در غرب همه چیز پنجاه پنجاه است و این بی‌عدالتی مدرنیته را نسبت به زنان نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ابراهیم ، موسی ، نماینده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.