سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلیج فارس/رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا خبر داد:

کشف400 تن مواد مخدر در سال جاری

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی از برگزاری نشست سه‌جانبه افغانستان، ایران و پاکستان در راستای مبارزه با موادمخدر خبرداد.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سردارعلی مویدی درحاشیه همایش منطقه‌ای امنیت و مقابله با موادمخدر در بندرعباس، هرمزگان را کانون اصلی مبارزه با موادمخدر کشور دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه کشفیات موادمخدر از ابتدای سال‌جاری 400 تن بود که 60 تن آن مربوط به فرماندهی انتظامی هرمزگان است.

وی با بیان اینکه انسداد مرزهای خشکی و زمینی کشور در راستای مقابله با موادمخدر موجب شد تا مسیر ترانزیت به سمت دریا و آب‌های آزاد برده شود، افزود: به لحاظ این که ایران در جنوب کشور مرز آبی طولانی را دارد، ما نیز در معرض آسیب این اقدام هستیم.

مویدی با بیان اینکه هدف قاچاقچیان فقط کشور ایران نیست و بسیاری از محموله‌های ترانزیتی موادمخدر به مقصد اروپا از این منطقه عبورمی‌کنند، به اقدامات کنترلی برای مقابله با موادمخدر در کشور اشاره و تصریح‌کرد: تقویت تجهیزات و اقدامات موثر و نوین کنترلی توانسته تا حدودی مسیرهای عبور قاچاقچیان را ناامن کند اما این اقدامات کافی نیست.

وی با اشاره به فعالیت دوساله کارگروه انتظامی جنوب کشور، گفت: این کارگروه مهم و حساس از حدود دوسال پیش شروع به کار کرده که ازجمله ماحصل اقدامات آن می‌توان به ایجاد بستر تبادلات اطلاعات بین استان‌های جنوب کشور و اقدامات انتظامی و رزمی هماهنگ اشاره کرد.

مویدی درادامه سخنانش نیز بیان‌کرد: تجارب و تخصص ابراهیم عزیزی و حضور وی به عنوان استاندار هرمزگان موجب شده تا مبارزه با موادمخدر در این منطقه حساس، تشدید شود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه تعاملات خوب ایجادشده بین دستگاه‌های استانی و نیروهای نظامی در هرمزگان در کنار همدلی و همکاری دفتر قضایی از اقدامات قابل تقدیر استاندار هرمزگان در راستای مبارزه همه جانبه با موادمخدر است، افزود: در مبارزه با این موادافیونی تمامی ظرفیت‌های استانی، کشوری و بین‌المللی باید پای کار باشد تا تهدیدات ناشی از قاچاق موادمخدر در نطفه خفه شود.

وی همچنین درانتها با تاکید براین که بیشترین آسیب ورودی موادمخدر به کشور از پاکستان احساس می‌شود، گفت: قرار است در همین استان نشست سه‌جانبه بین کشورهای افغانستان، ایران و پاکستان در راستای مبارزه با موادمخدر برگزار شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: مخدر ، ناجا ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.